شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 98124

3 راهکار اساسی دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت: تغییر رویکرد، به صحنه آوردن مردم برای تغییر و بازتوزیع عادلانه امکانات کشور را سه گام اساسی دولت بعدی برای حل مشکلات کشور هستند.
3 راهکار اساسی دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور
3 راهکار اساسی دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی در جریان دیدار مسئولان با شهروندان در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) اظهار کرد: مردم ایران حماسه بزرگی در انتخابات خلق کردند و علیرغم تلاش بیگانگان برای تحریم انتخابات، حضور گسترده‌ای پای صندوق رأی داشتند.

وی افزود: به اعتقاد من، مسیر اصلاح کشور آغاز شده و انتخابات ریاست جمهوری، نقطه شروع این حرکت بزرگ و تحول اساسی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کوه مشکلات پیش روی ماست گفت: تنها راه عبور از این مسئله، تصحیح رویه غلط دولت کنونی است و دولت آقای رئیسی باید اصل را بر تکیه بر توانمندی‌های داخلی گذاشته و در عین حال از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی استفاده کند و او هم روی همین مسئله تاکید دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تک به تک سراغ مشکلات برویم، سال‌ها طول می‌کشد اما ظرفیت برای اولویت‌بندی مشکلات وجود دارد، اگر دولت بخواهد اصلاح کند که دولت رئیسی اراده اصلاح را دارد، باید میدان را برای مردم باز کند و از توانمندی‌های مردمی برای تغییر بهره‌ ببرد، یعنی مسیری را بر محور نخبگان دنبال کند که در نهایت به حل مشکلات می‌انجامد.

زاکانی با بیان اینکه مردم باید امیدوار باشند تا وارد میدان شوند و تغییر را شروع کنند گفت: رشد اقتصادی ایران تا پیش از برجام و در دوره تحریم‌ها، ۱.۱ درصد بود، زمان برجام این رقم به ۱۴.۸ درصد رسید که عمده آن مربوط به فروش نفت خام بود و مواردی که در حوزه خام‌فروشی بودند، بعد از تحریم‌های مجدد آمریکا، رشد اقتصادی به ۱.۸ رسید ولی آیا در زمان برجام، مشکلات اقتصادی حل شدند؟ یا عدالت محقق شد؟ که پاسخ این سوالات منفی است.

وی تغییر رویکرد، به صحنه آوردن مردم برای تغییر و بازتوزیع عادلانه امکانات کشور را سه گام اساسی دولت بعدی برای حل مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای از همه امکانات کشور بهره‌مند هستند و گروه‌های فراوان دیگری بهره چندانی نبرده‌اند.

زاکانی به ضرورت ایجاد امکان جهش اقتصادی و تولید در کشور اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر میانگین سن شروع به اشتغال در ایران ۳۳ سال است، اگر این سن به ۲۲ سال کاهش یابد، سن ازدواج کاهش می‌یابد و بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز حل خواهند شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی عامل بخشی از مشکلات داخلی هست ولی سهم آن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است در حالیکه عامل اصلی، نفهمیدن، نخواستن یا نتوانستن در داخل است به عبارتی برخی مسئولان اصلا متوجه نیستند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: مشکل ما بی صداقتی برخی مسئولان است در حالیکه انتظار داریم کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند، صداقت داشته باشد و با مردم درست صحبت کند.
زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر و در مذاکرات وین، آمریکا و اروپا بر اساس قانون مصوبه ۱۲ آذر ۹۹ مجلس شورای اسلامی، به التماس افتاده‌اند گفت: دولت ما هم از این طرف می‌گوید بگذارید کاری که در این هشت سال نشده، در این چند روزه انجام دهیم، منظور هم این است که همه چیز را بدهیم برود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تحریم‌های خارجی را بی اثر و خنثی کنیم و بیشتر از آن باید در داخل، شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که دست و پای مردم برای کار باز باشد، امروز دولتمردان ما کاری کرده‌اند که تولیدکنندگان با سر به زمین بخورند، همه جای دنیا مالیات بر تولید کمترین مقدار است، اینجا مالیات فراوانی از تولیدکننده اخذ می‌شود یا بیمه‌ها به جای حمایت از کارآفرینان، بلای جان تولید شده‌اند.

وی با اشاره به بوروکراسی پیچیده اداری در ایران برای راه‌اندازی کاری تولیدی گفت: از سال ۱۳۳۵ تاکنون طرح کاداستر در کشور بر زمین مانده، یا نظام جامع مالیاتی از سال ۸۰ در حال پیگیری است در حالیکه این کارها در کشورها دیگر طی ۶ ماه تا یک سال اجرایی می‌شود.

زاکانی افزود: در کشور مسئولانی وجود دارند که گویی می‌خواهند مردم اذیت شوند و کار کشور راه نیفتد لذا بالاترین درجه نفوذ را شاهد هستیم، غفلت زیادی صورت گرفته، یعنی همان زمانی که امام راحل فرمودند ما اشتباه کردیم به لیبرال‌ها اعتماد کردیم، البته صد رحمت به آنها که تابلو داشتند، الان کسانی هستند که بدون تابلو فعالیت می‌کنند، ۴۲ سال سر سفره این مردم و خون شهدا نشسته‌اند و همان مسیر اشتباه را می‌روند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdof0n.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما