قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با هماهنگی کانون ناشنوایان و با استفاده از ظرفیت مجتمع آموزشی توانیابان فاطمیه در زمینه حرفه آموزی و مهارت آموزی ناشنوایان گام برمی‌داریم.
ارائه مهارت‌های حرفه‌آموزی به ناشنوایان در قم
ارائه مهارت‌های حرفه‌آموزی به ناشنوایان در قم
به گزارش قم نیوز مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی استان قم به اتفاق معاونان توانبخشی و توسعه پیشگیری بهزیستی با حضور در دفتر کانون ناشنوایان قم واقع در محل سازمان ملی جوانان، ضمن تقدیر از خدمات داوطلبانه و نوع‌دوستانه مسئولان کانون، به شناسایی حدود چهار هزار نفر ناشنوا و کم شنوا در استان قم اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به خدمات بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت ناشنوایی با اجرای طرح غربالگری شنوایی بدو تولد نوزادان، گفت: خدمات کاشت حلزون برای ناشنوایان، حمایت و تأمین لوازم توانبخشی اعم از سمعک و باطری سمعک، خدمات حمایت از دانش آموزان و دانشجویان ناشنوا، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی جوانان کم شنوا و ناشنوا را از دیگر خدمات این بخش دانست.

پهلوانی بیان کرد: بهزیستی آماده حمایت بیش از پیش از کانون ناشنوایان است و در نظر داریم با هماهنگی کانون و با استفاده از ظرفیت مجتمع آموزشی توانیابان فاطمیه در زمینه حرفه آموزی و مهارت آموزی ناشنوایان گام برادریم.

گفتنی است، مسئولان کانون ناشنوایان هم با اشاره به مشکلات کانون اعم از نامناسب بودن دفتر کانون و مشکلات اعتباری و مالی به برخی مشکلات معیشتی ناشنوایان، مشکلات اشتغال و ازدواج و … اشاره کردند و خواستار پیگیری مدیرکل در این زمینه شدند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb98b9.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما