يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 98177

از تروریست شویی تا استفاده از ظرفیت نخبگان آمریکاستیز

قم نيوز : سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که به همت سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد به کار خود پایان داد.
از تروریست شویی تا استفاده از ظرفیت نخبگان آمریکاستیز
از تروریست شویی تا استفاده از ظرفیت نخبگان آمریکاستیز
به گزارش قم نیوز در این کنفرانس که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، دبیر اجرایی این کنفرانس در سخنانی با تقدیر از مشارکت کنندگان برگزاری این همایش از جمله مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، دادگستری و شهرداری قم بیان کرد: جای بسی افتخار بود که خانواده شهدای مدافع حرم و مقاومت اسلامی از جمله خانواده شهیدان فخری زاده، مظفری نیا و ایمانی در این کنفرانس حاضر بودند.

مصطفی ملایی همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری به درستی بزرگ ترین دشمن بشر و حقوق بشر را شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر می شمارند و از این رو لازم است تا روشنگری های لازم درباره نقض متعدد حقوق بشر توسط حاکمیت ظالم آمریکا انجام شود.

همچنین در این کنفرانس، دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز به طول عُمر ۲۵۰ ساله آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکا در همین ۲۵۰ سال عمر خود، بیش از ۲۰۰ جنگ را راه اندازی و یا مدیریت کرده است.

حسین اکبری در عین حال اذعان کرد: تحولات افغانستان در سال های مختلف این پرسش را پدید می آورد که اگر طالبان تروریست نبود، چرا آمریکایی ها وارد خاک افغانستان شدند و ۲۰ سال در این کشور ماندند و البته اگر طالبان تروریست بود، چرا با آن ها مذاکره کردند.

معاون بین الملل ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز در این کنفرانس بین المللی به تزریق واکسن ایرانی کرونا توسط رهبر معظم انقلاب توجه داد و گفت: جالب این است که بعد از این اقدام، مقامات آمریکا برای فروش واکسن کرونا به ایران اعلام آمادگی می کنند که این امر بیانگر شکست مفتضحانه ای برای آن هاست.

سید مجید تفرشی در ادامه با ابراز تأسف از شکل گیری پدیده ای به نام تروریست شویی در سازمان ملل متحد افزود: ما امروزه شاهد این هستیم که تروریست ها به جای محاکمه، به عنوان گروه های بشردوستانه به دنیا معرفی می شوند.

و اما استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان نیز در این کنفرانس، حقوق بشر آمریکایی را به معنای قتل های برنامه ریزی شده، توحّش و تلاش برای نابودی انسان ها خواند و اضافه کرد: آمریکا نه تنها در خارج از مرزهای خود، بلکه در داخل کشور خود نیز متهم به نقض حقوق بشر است.

اسماعیل دانش همچنین به جنایات آمریکا در سراسر جهان بویژه حمایت از رژیم صهیونیستی توجه داد و اذعان کرد: آموزش و پشتیبانی گروه های تروریستی، ترور دانشمندان هسته ای، حمله به برخی کشورها، استفاده از سلاح های ممنوعه ضد بشری، قتل عام سرخپوستان و شکنجه و آزار زندانیان بخشی از جنایت های حاکمان استعماری آمریکا در این سال هاست.

یکی دیگر از سخنرانان سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، استاد سابق دانشگاه هاروارد بود که در سخنانی گفت: من به مدت هفت سال و به دلیل اعتقاداتم در آمریکا زندانی بودم.

اسکات جان ویتکوویچ در عین حال پیشنهاد داد از ظرفیت نخبگان آمریکاستیز برای تسریع در اضمحلال آمریکا استفاده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz8b9.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما