دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 98180
منبع : قم نیوز

مهارت آموزی ۲۳۰۰ سرباز به همت سپاه استان قم

قم نيوز : جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: در بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه، ۲۳۰۰ سرباز توسط سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم آموزش دیده و برای آنها مدرک صادر گردیده است.
مهارت آموزی ۲۳۰۰ سرباز به همت سپاه استان قم
مهارت آموزی ۲۳۰۰ سرباز به همت سپاه استان قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا موحد جانشین فرمانده سپاه امام علی این ابیطالب (ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب امسال سال سوم است که بحث مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و سپاه انجام می‌دهیم و هدف‌های اصلی این برنامه غنی سازی سربازی و ایجاد جذابیت و شادابی و همچنین ایجاد حس آرامش و امید به آینده و دوران پس از خدمت است.

وی بیان کرد: سهم ابلاغی سپاه قم در سال ۹۹ پوشش ۶۵ درصد سربازان در بحث مهارت آموزی بوده که ما موفق شدیم بیش از ۹۶ درصد از کارکنان وظیفه را پوشش دهیم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم افزود:همچنین در سال ۱۴۰۰ ، ۸۵ درصد و از سال ۱۴۰۱ به بعد ۱۰۰ درصد سربازان باید بحث مهارت‌آموزی را بگذرانند و از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت کارکنان و سربازان وظیفه مشروط به فرا گرفتن یک مهارت تخصصی است که موجب شغل آنان در آینده می‌شود و همچنین علاوه بر  آموزش هایی که برای سربازی می‌گذراند، آموزش های عمومی پنجگانه را نیز باید بگذرانند. 

وی تصریح کرد: آموزش ها به دو صورت کلاس های آموزشی که با همکاری سازمان فنی حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و ورزش جوانان انجام می شود و صورت دوم در محیط واقعی کار است؛ یعنی افرادی که مشاغل تخصصی دارند مثل تعمیرکاری، آرایشگری، آشپزخانه، نانوایی و... با توجه به مشاغل و کارگاه هایی که ما داریم، در محیط واقعی کار تحت آموزش استاد کار قرار می گیرند و برای آنها مدرک صادر می‌شود و بعد از آن در طول خدمت می‌توانند ادامه فعالیت دهند.

موحد گفت: در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حدود ۲۳۰۰ سرباز در رده های سپاه مستقر در استان آموزش دیده و برای آنها مدرک صادر شده است.

وی در پایان اظهار کرد: قرارگاه اشتغالزایی در استانداری به دستور وزارت کشور با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده که این قرارگاه وظیفه دارد مشاغل برنزی را مشخص کند؛ مشاغل برنزی مشاغلی هستند که در استان بازار کار دارند و این مشاغل را به ما اعلام کنند و ما در ابتدای ورود سربازان به آموزش، غربالگری انجام می‌دهیم و سربازان توجیه می شوند و مشاغل برنزی به آنها معرفی می‌شود که بتوانند مهارت‌هایی را آموزش ببینند که هم علاقه داشته باشند و هم بازار کار وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfxyd1.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما