سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 98398

قم در مسیر تولید پنل های انرژی خورشیدی

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم کلنگ زنی ایجاد کارخانجات تولید پنل و سلول های انرژی خورشیدی را گامی مهم در استفاده از ظرفیت روزهای آفتابی استان برای تولید انرژی دانست.
قم در مسیر تولید پنل های انرژی خورشیدی
قم در مسیر تولید پنل های انرژی خورشیدی
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی شهرک خصوصی صنعتی آینده سازان سیاره سبز در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار خاطر نشان کرد: همه مردم در این روزها شاهد بحران کمبود برق در کشور بودند و از این رو ضرورت برنامه ریزی برای جبران این کمبود کاملا احساس می شود.

وی افزود: بدون تردید یکی از راه های تأمین کسری برق کشور، حرکت به سمت ایجاد نیروگاه های خورشیدی بویژه در استان های دارای این ظرفیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان این که استان قم با بهره مندی از ده ماه روزهای آفتابی و همچنین هفت ماه روزهای بلند آفتابی، یکی از استان های دارای ظرفیت در این عرصه است یادآور شد: بر این اساس می توان تولید انرژی خورشیدی را یکی از فرصت های سرمایه گذاری در استان قم دانست که البته تردیدهایی درباره خرید برق تولیدی از این مسیر وجود داشته و دارد.

غضنفری همچنین به حضور برخی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان برای استفاده از این ظرفیت توجه داد و گفت: خوشبختانه امروز کلنگ احداث کارخانجات ایجاد پنل و سلول های تولید انرژی خورشیدی در قم در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار به زمین زده شد و شاهد سرمایه گذاری حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در این عرصه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم اضافه کرد: بهره برداری از این پروژه، اشتغال مستقیم ۹۵۰ نفر و همچنین پیش بینی اشتغال غیرمستیم حدود ۲۰ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

غضنفری در ادامه، تأسیس این کارخانجات را از پروژه های مهم استان معرفی و ابراز امیدواری کرد این پروژه با همکاری وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی حمایت از صنایع پیشرفته در جهت کمک به الزامات طرح، هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

وی در عین حال درباره راه اندازی کارخانه تولید برق در استان نیز تصریح کرد: برنامه های پراکنده ای در این حوزه تا سقف تولید ۳۸ مگاوات برق در دست است که قطعا این مقدار، پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در عین حال پروژه های دیگری نیز در این مسیر وجود دارد که واگذاری زمین را نیز به دنبال داشته است، اما مشکل به صرفه نبودن ادامه کار برای سرمایه گذاران بر اساس تعرفه های موجود همچنان وجود دارد که این امر باید در سطح ملی مرتفع شود.

غضنفری در پایان یادآور شد: بنابراین مقدمات راه اندازی کارخانه تولید برق در استان طی شده و امیدواریم بر اساس وعده دولت در سال جاری، زمینه برای موافقت با ایجاد ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی تولید برق در قم مهیا شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7w9y.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما