چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 98414
منبع : قم نیوز

هویت زن مسلمان ایرانی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب احیا می‌شود

قم نيوز : مسئول بسیج جامعه زنان قم با اشاره به نقش همیشگی عفاف و حجاب در تاربخ ایران، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موجب احیای هویت زن مسلمان ایرانی می‌شود.
هویت زن مسلمان ایرانی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب احیا می‌شود
هویت زن مسلمان ایرانی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب احیا می‌شود
به گزارش قم نیوز مرضیه ابراهیم آبادی روز چهارشنبه افزود: هدف ملی برنامه‌های هفته حجاب و عفاف با شعار «نجابت ایرانی» مخصوص همه اقشار پسران، مردان، زنان و دختران و نیز ترویج حیا و عفت و همچنین احیای هویت زن مسلمان ایرانی برنامه‌ریزی شده‌است.

وی با توجه به آئین بزرگداشت سالروز شهادت شهدای مسجد گوهرشاد اعلام کرد: همیشه نگاه‌ها در خصوص بحث حجاب و عفاف به سمت خانم‌ها بوده، اما امسال، آقایان نیز در مساله عفاف و حیا، با عنوان غیرت مرد ایرانی، در این آیین سهیم بودند.

وی در تشریح برنامه‌های این هفته از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح بوستان‌ها با هماهنگی جامعه المصطفی و حضور بانوان تازه‌ مسلمان شده در خصوص دیدگاه خود به حجاب و پوشش اسلامی و چرایی حجاب به ویژه برای دهه هشتادی ها خبر داد.

مسئول بسیج جامعه زنان قم بیان کرد: برقراری جلسات پرسش و پاسخ، هم اندیشی و تبادل نظر، برگزاری مسابقات اعم از نقاشی و دلنوشته،عکس ریحانه ها و کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه‌های کوچک مد و لباس، عکس و پوستر حجاب، اجرای سرود خیابانی توسط برادران از جمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه به معرفی سایر برنامه‌ها با عنوان طرح همیاران حجاب جهت تحکیم پایه‌های اعتقادی افرادی که حجاب را به صورت کامل رعایت نمی‌کنند، تولید و انتشار محتوای برجسته و تهیه و چاپ و تحویل درب منازل، اهدای شاخه گل و نبات به محجبین در سطح شهر، تقدیر از کارآفرینان و کسبه محجبه، گشت تذکر لسانی، گسترش میزهای مهربانی در محله‌ها و جشن های دختران با موضوع حجاب برای تازه مکلفین و پویش «من حجاب را دوست دارم»، پرداخت.

ابراهیم‌آبادی در خصوص ازدواج جوانان به برگزاری جلسات هم‌اندیشی موانع ازدواج، کارگاه های آموزشی زوجین در سال اول زندگی جهت تحکیم بنیان خانواده، برگزاری نشست دخترانه و پسرانه خاص مجردین و تشویق به ازدواج آسان، نشست مادرانه خاص مادران دخترها و پسرهای مجرد و ارائه نکات مهم در خصوص ازدواج بهنگام و آسان جوانان اشاره نمود.

وی با توجه به شیوع بیماری کرونا، به بیان رویکرد برگزاری جلسات مجازی برای هماهنگی برنامه ها با سازمان‌ها و نهادهای متولی حجاب، برگزاری وبینار پرسش‌ و پاسخ با اساتید دانشگاه‌ها و همچنین دعوت از مردم به ترویج حجاب در فضای مجازی و حقیقی پرداخت.

ابراهیم آبادی خاطرنشان کرد: در سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، جمع‌آوری کادوهایی با عنوان هدیه به حضرت، به صورت نقدی و غیرنقدی، جهت تقدیم به جوانان در شرف ازدواج، با نام «گل‌ریزان »صورت پذیرفت که در این برنامه‌ها همه اقشار و رده‌های بسیج و سپاه استان قم در تدارک برنامه هایی با موضوع حجاب و عفاف بودند.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده و همه ساله از ۲۱ تا ۲۷ تیز به عنوان هفته عفاف و حجاب برنامه های مختلف فرهنگی در خصوص ارتقای این فرهنگ انجام می‌شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfjjd1.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما