قم نيوز : معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: از سال ۱۳۹۹ مددجویان کمیته امداد قم بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال وام ودیعه و کمک‌هزینه اجاره مسکن دریافت کردند.
مددجویان کمیته امداد قم ۱۱۲ میلیارد ریال وام ودیعه دریافت کردند
مددجویان کمیته امداد قم ۱۱۲ میلیارد ریال وام ودیعه دریافت کردند
به گزارش قم نیوز محمدابراهیم نعیمی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم مسکن را از ضروری‌های هر خانواده برای زندگی عنوان کرد: رویکرد این نهاد در گذشته ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت بود، ولی با توجه به‌ افزایش چند برابری قیمت مسکن در سال‌های اخیر و کمبود اعتبار‌های دولتی، قدرت ساخت یا خرید مسکن وجود ندارد و این نهاد فعلا توان پرداخت بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستاجر را دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به‌ اینکه در سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال وام و کمک‌هزینه رهن و اجاره به ۲ هزار و ۷۱۰ خانوار مستاجر تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شده‌است افزود: این رقم از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال رسیده است.

نعیمی بابیان اینکه این نهاد بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستاجر را به‌صورت ماهیانه و بلاعوض به‌خانوار‌های تحت حمایت متقاضی پرداخت می‌کند افزود: ۱۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال از این مقدار تسهیلات ودیعه مسکن و بیش از سه میلیارد ریال نیز کمک هزینه پرداختی به‌مددجویان بابت اجاره منزلشان بوده‌است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به‌اینکه وام ودیعه مسکن، ۱۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده‌است تاکید کرد: این تسهیلات پس از بررسی و احراز صلاحیت و شرایط لازم فقط به‌مددجویان مستاجر تعلق می‌گیرد.

جمعیت مددجویی کمیته امداد امام قم حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار تَن است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciuwa3.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما