پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 98609

حج بدون برائت حج نیست

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: از خدای بزرگ می‌خواهیم برائت از مشرکین که باید در حج باشد، گسترش پیدا کند.
حج بدون برائت حج نیست
حج بدون برائت حج نیست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که شامگاه دیروز  به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به توطئه و راه‌اندازی احزاب علیه اسلام گفت: امروز هم از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر افرادی را برای توطئه و ترور در جمهوری اسلامی اجیر می‌کنند.

او به پیام‌های امامین انقلاب در مراسم برائت از مشرکین اشاره کرد و گفت: این بزرگواران در این پیام‌ها وحدت اسلامی، همگرایی اسلامی، همراهی مسلمانان را توصیه می‌کنند و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قلمروی کشور‌های اسلامی می‌پردازند و در مقابل ستمگران و ستم‌پیشگان آمریکایی و اسراییلی برخورد می‌کنند؛ به صهیونیست‌های کودک‌کش می‌تازند و در مقابل مردم مظلوم با مهربانی تمام سخن می‌گویند.

حجت الاسلام نواب با اشاره به آیات ابتدایی سوره توبه اظهار کرد: خداوند می‌فرماید که این اعلان الهی و اعلان پیامبر خدا به همه مردم در روز اجتماع بزرگشان است که خداوند از مشرکان اعلام بیزاری می‌کند؛ الان هم همین طور است و خداوند و پیامبر اکرم از رژیم صهیونیستی و کسانی که با آن‌ها دست می‌دهند، بیزار هستند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسئله برائت از مشرکان در حج گفت: امام خمینی (ره) فرمود که حج بدون برائت حج نیست؛ چون همه وجود برنامه اسلام، همگرایی دینی و بیزاری از دشمنان اسلام است.

او  ادامه داد: آن کسی که می‌گوید مسلمان هستم و با صهیونیست‌ها دست می‌دهد اسلام را نشناخته است؛ اگر اسلام را شناخته بود، از او بپرسید که چگونه کلمات نماز را ادا می‌کنید؟ وقتی می‌گویید غیرالمغضوب علیهم ولا الضالین، خدا بر چه کسانی غضب کرده است؟ مغضوبین خدا ظالمین هستند، ضالین و گمراهان همین متکبران آمریکایی و صهیونیست‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: یا نماز این‌ها نماز نیست، یا صهیونیست‌ها را مغضوب و ضالین نمی‌دانند؛ اگر صهیونیست‌ها را گمراه نمی‌دانند که فاجعه است؛ اگر صهیونیست‌ها را دشمن اسلام نمی‌دانند که در اولیات فکر و فهم سیاسی خود مشکل دارند؛ مگر اینکه بگوییم نماز را نمی‌فهمند که چه می‌گویند و شاید هم که نمی‌خواهند، چون اگر انسان نمازخوان باشد و دستورات دینی را عمل کند، نمی‌تواند با مشرکان و استکبار دست دوستی دهد.

او ۹ گروه را محبوب و در مقابل ۱۳ گروه را مغضوب خدا عنوان کرد و ضمن اشاره به اوصاف این افراد گفت: از خدای بزرگ می‌خواهیم برائت از مشرکین که باید در حج باشد، روز به روز و سال به سال گسترش پیدا کند و این بیداری در جهان اسلام که بسیاری از آن‌ها بر اثر راهنمایی‌های حضرت امام خمینی (ره) بوده است، روز افزون شود. 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb90b9.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما