قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از افزایش مبارزه با آفات نباتی با تشدید گرمای هوا و شست‌وشوی مستمر درختان و فضای سبز شهر خبر داد.
افزایش مبارزه با آفات نباتی فضای سبز قم با تشدید گرمای هوا و گردوغبار
افزایش مبارزه با آفات نباتی فضای سبز قم با تشدید گرمای هوا و گردوغبار
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات این سازمان در فصل گرما برای حفاظت از درختان و فضای سبز شهری گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا امسال و وزش باد‌های گرم همراه با گردوغبار، لازم است سازمان تدابیر ویژ‌ه‌ای برای حفاظت از گونه‌های سبز شهری اتخاذ کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این تشدید گرما موجب شده نیاز آبی فضای سبز بیشتر شود تصریح کرد: تشدید گرما همچنین موجب شده هجوم آفات نباتی مثل کنه تارعنکبوتی بیشتر شود که اگر کنترل لازم صورت نگیرد به فضای سبز شهر آسیب وارد خواهد شد.

جوادیان گفت: به همین منظور در سطح مناطق هشتگانه ابلاغ‌شده که در خصوص آبیاری سطوح فضای سبز خصوصاً درختان تازه‌کاشت کنترل بیشتری صورت گرفته و شستشوی درختان خصوصاً درختان زینتی در دستور کار باشد.

او تصریح کرد: مبارزه با آفات نباتی خصوصاً کنه تار عنکبوتی که در این ایام بیشتر شده و آسیب‌زا است و در نهال‌های تازه‌کاشت عامل خشکی است را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآورشد: شستشو درختان، گردوغبار حاصل از روز‌های اخیر را کنترل کرده و وجود گردوغبار روی تنه درختان آفاتی، چون کنه تار عنکبوتی را بیشتر می‌کند و به همین خاطر این کار در دستور کار است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch6-nw.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما