چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۱۷
کد مطلب : 98732

تخصیص ۶۰ درصد بودجه تأمین زیرساخت شهرک های صنعتی

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تخصیص فعلی ۶۰ درصد بودجه تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد بقیه این بودجه نیز در آینده تخصیص یابد.
تخصیص ۶۰ درصد بودجه تأمین زیرساخت شهرک های صنعتی
تخصیص ۶۰ درصد بودجه تأمین زیرساخت شهرک های صنعتی
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی که امروز در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت به تداوم بازدیدهای میدانی این کارگروه توجه داد و اظهار کرد: اکثر برنامه های کارگروه عملا به صورت بازدیدهای هفتگی میدانی انجام می شود، اما تلاش داریم تا حداکثر هر یک ماه یک بار نیز نشستی به صورت ستادی برگزار کنیم.

وی با اشاره به ارائه آخرین تسهیلات تولیدی به واحدهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: در آخرین تخصیص، هفت واحد تولیدی صنعتی با تفکیک سه مورد تسهیلات ثابت برای پروژه های نیمه تمام و چهار مورد تسهیلات گردشی مورد توجه قرار گرفته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین ابراز امیدواری کرد همه کمیته های کارشناسی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به بررسی ارائه تسهیلات لازم به واحدهای تولیدی بر اساس سقف در نظر گرفته شده برای سال جاری یعنی ارائه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: البته پس از مشخص شدن نسبی روند ارائه تسهیلات در سال جاری، روند نظارتی تسهیلات ارائه شده در سال ۱۳۹۹ نیز آغاز خواهد شد.

سیجانی سپس به ۱۶ برنامه و سیاست هدفگذاری شده برای فعالیت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری توجه داد و اذعان کرد: این برنامه ها و سیاست ها به صورت فصلی و بر اساس گزارش های بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و همچنین میراث فرهنگی و گردشگری در استان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین پیگیری احداث کارخانه تولید چادر مشکی را در شهرک صنعتی شکوهیه، یکی از پروژه های مهم و شاخص استان در سال جاری برشمرد و افزود: زمین برای این پروژه اختصاص و تحویل داده شده و بقیه مراحل نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به گزارش مطرح شده برای تأمین زیرساخت های آب، برق و گاز شهرک های صنعتی استان بیان داشت: بر اساس این گزارش ها، فعلا ۶۰ درصد از ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده برای این منظور تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم سایر اعتبارات این بخش نیز نهایی شود.

سیجانی در پایان سخنان خود به اهمیت تولید برق از سوی سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان توجه داد و گفت: این مهم در برخی از واحدها به صورت تولید برق از گاز دنبال شده که قطعا پیگیری های لازم در این زمینه تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirya3.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما