يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 9875
اخبار کوتاه قم

زیر ساختهای شهرکهای صنعتی قم در حد استاندارد است

قم نيوز : قم نیوز: در حد استانداربودن زیرساخت های شهرکهای صنعتی قم، برگزاری کلاسهای سواد آموزی در مجتمع زندان مرکزی قم و لزوم پرهیز از نگهداری حیوانات در منزل توسط بیماران تنفسی و ریوی از عناوین اخبار کوتاه قم است.
زیر ساختهای شهرکهای صنعتی قم در حد استاندارد است
به گزارش قم نیوز، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم درجمع کارشناسان اجرایی و پیمانکاران شهرکهای صنعتی قم اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف شرکت شهرکهای صنعتی آماده سازی و تامین زیرساختهای لازم در شهرکهای صنعتی است تا واحدهای مستقر بتوانند با کمترین مشکل و به سهولت نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

جعفر فرشچی افزود: تامین آب، برق، گاز، جاده دسترسی،‌ روشنایی،‌ تسطیح زمینهای صنعتی، ایجاد شبکه فاضلاب تصفیه خانه، فضای سبز،‌ ایجاد واحدهای خدماتی و رفاهی را می توان از مهمترین زیرساختهای یک شهرک صنعتی نام برد.

وی یادآور شد: خوشبختانه شهرکهای صنعتی استان قم علیرغم این که نسبت به بسیاری از استانها نوپا به حساب می آید ولی در خصوص تامین زیر ساختهای مورد نیاز یک شهرک صنعتی از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی تامین نیازهای واحدهای صنعتی را مستلزم هماهنگی، همکاری و مساعدت سایر دستگاههای استان برشمرد و گفت: شرکت شهرکهای صنعتی قم تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با برقراری ارتباطی مناسب با سایر دستگاههای استان بتواند نیازهای واحدهای صنعتی را مرتفع کند.

وی با اشاره به آماده سازی شهرکهای صنعتی جدید استان قم ادامه داد: با توجه به اهمیت و لزوم زیرساختهای یک شهرک صنعتی تلاش شده است در شهرکهای جدید الاحداث قبل از فروش زمین و استقرار واحدهای صنعتی نیازهای ایشان شامل آب،‌ برق،‌ گاز،‌ تلفنن جاده دسترسی،‌ فضای سبز، روشنایی و ... آماده شود که این اقدامات در شهرک صنعتی چاپ و نشر و شهرکهای صنعتی ثامن الائمه لحاظ شده است و در شهرک الغدیر (نمونه کشوری) نیز در حال اجراست.

برگزاری کلاسهای سواد آموزی در مجتمع زندان مرکزی قم

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در بازدید از کلاسهای نهضت سواد آموزی از مجتمع زندان مرکزی که با حضور سید صادق موسوی معاونت اداره کل زندانهای استان قم انجام شد عنوان کرد: با همکاری معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ۶ ماهه اول سالجاری ۹ کلاس آموزش با شرکت ۹۰ نفر ازمددجویان بی سواد برگزار که تعداد ۸۴ نفر موفق به قبولی در دوره های مذکور شدند.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا ادامه داد: در ۶ ماهه دوم سال جاری زمینه برگزاری ۱۱ کلاس در مجتمع زندان مرکزی فراهم و تعداد ۱۰۶نفر از مددجویان بی سواد دراین کلاسها شرکت می کنند.

بیماران ریوی و تنفسی از نگهداری حیوانات در منزل پرهیز کنند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه همایش دارو و درمان بیماری های تنفسی و پوستی که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با اشاره به اینکه برخی افراد به سبب علاقه به حیوانات مختلف آنها را به صورت خانگی تربیت و در منزل نگهداری می کنند گفت: نگهداری حیواناتی نظیر گربه، سگ و کبوتر در محل زندگی، علائم بیماری های تنفسی و ریوی در افراد مستعد این بیماری را تشدید می کند.

یونس پناهی با بیان اینکه وجود حشرات ریز میکروسکوپی با عنوان مایت ها و هیره ها در بدن این حیوانات عوارض متعدد پوستی و ریوی را در پی دارد افزود: وجود این مایت ها گاهی راههای هوایی و تنفسی افراد را به حدی تحریک می کند که برای بهبود این وضعیت باید از دارو و اسپری های تنفسی استفاده کرد.

وی مصرف سیگار، ادکلن ها، مواد آرایشی و بهداشتی و وجود ذرات معلق در هوا را از دیگر عوامل تشدید کننده بیماری های تنفسی و ریوی برشمرد و گفت: برخی ترکیبات غیر استاندارد موجود در شوینده نیز عوارض متعدد تنفسی و ریوی را در پی دارند که باید خانواده ها بویژه خانم های خانه دار نسبت به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca.0nok49nam5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما