دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 98966

تجمیع همه ظرفیت ها برای عبور از موج پنجم کرونا

قم نيوز : استاندار قم خواستار تجمیع همه ظرفیت های استان اعم از ظرفیت علما، گروه ها و مواکب مردمی، خیّرین حوزه سلامت و دستگاه های اجرایی برای عبور از موج پنجم بیماری کرونا شد.
تجمیع همه ظرفیت ها برای عبور از موج پنجم کرونا
تجمیع همه ظرفیت ها برای عبور از موج پنجم کرونا
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست که در نشست ستاد مردمی مبارزه با کرونا با حضور گروه ها و مواکب مردمی، نیروهای جهادی و نیز خیرین عرصه سلامت سخن می گفت با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار کرد: برگزاری جلسه مردمی مبارزه با کرونا در راستای جلب کمک های مردمی خیرین سلامت و نیز سازمان های ذیربط موضوع مشارکت های مردمی است تا در زمینه مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون، گام های موثرتری برداشته شود.

وی با بیان لزوم هماهنگی بیشتر و هم افزایی عمومی در موج پنجم شیوع کرونا افزود: خوشبختانه در استان قم این همدلی و روحیه مواسات و نیز کمک های مؤمنانه به خوبی دیده می شود که از این رو باید از همه گروه ها، مراجع و نیروهای جهادی تقدیر و تشکر کرد.

استاندار قم اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم قم برای انجام واکسیناسیون و لزوم کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون، برنامه ریزی برای افزایش مراکز واکسیناسیون از ۱۳ به ۲۰ مرکز صورت گرفته و مقرر شده است تا تعداد دُز تزریقی به هم استانی های عزیز تا ۲۰ هزار دوز واکسن در روز افزایش یابد.

وی ادامه داد: در مسیر توسعه مراکز واکسیناسیون و افزایش دُز تزریقی روزانه در استان، ملزومات و تجهیزات مختلفی از جمله نیروی انسانی، وسائل رفاهی و امکانات و تجهیزات اداری، وسائل ایاب و ذهاب، تجهیزات بهداشتی تزریق واکسن و نیز ژنراتور برق مورد نیاز است که در این باره مجمع خیرین سلامت استان، موکب های مردمی و همچنین گروه های جهادی، متقبّل تأمین و تدارک این تجهیزات شده اند.

استاندار قم همچنین اولویت اصلی مبارزه با کرونا را در استان، اجرای سریع و به دقت فرآیند واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی معاونت بهداشت و درمان استان استفاده کرد که البته عملیاتی سازی کامل این امر مستلزم تقسیم کار، همراهی گروه های مردمی در کنار دستگاه های اجرایی است.

وی درباره اهمیت پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری کرونا در قم ادامه داد: باید همه گروه های مردمی و ظرفیت های خیرین و نیروهای جهادی به کار گرفته شود تا تاب آوری نظام سلامت در مواجهه با موج پنجم کرونا افزایش یابد، ضمن آن که نیاز است تا همزمان و با انجام واکسیناسیون سراسری و با تجمیع امکانات و توانمندی ها از این بحران به سلامت و با کمترین تلفات گذر کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch-wnw.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما