چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 99015
منبع : قم نیوز

افزایش مراکز واکسیناسیون در آینده نزدیک

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:در حال حاضر ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان قم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام گرفته به دنبال افزایش این مراکز در روز‌های آینده هستیم.
افزایش مراکز واکسیناسیون در آینده نزدیک
افزایش مراکز واکسیناسیون در آینده نزدیک
به گزارش قم نیوز دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ارتباط تلفنی با خبر ۱۸ و ۳۰ دقیقه سیمای مرکز قم با اشاره به افزایش روزانه میزان واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان به حدود ۱۵ هزار نفر گفت: در حال حاضر ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام گرفته به دنبال افزایش این مراکز در روز‌های آینده هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر ضرورت مشارکت و حضور گروه‌های هدف در واکسیناسیون افزود: بیش از ۹۰ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی افرادی هستند که واکسن نزده اند.

دکتر قدیر افزود: با توجه به افزایش مبتلایان تمامی تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی پر شده است و مراکز درمانی در این وضعیت باید به بیماران غیر کرونایی و مصدومان حوادث ترافیکی نیز خدمات رسانی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت ابتلا و بستری افراد در مراکز درمانی کماکان سیر صعودی دارد گفت: در حال حاضر به علت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات میزان چرخش ویروس در جامعه بالاست.

قدیر همچنین در خصوص کمبود کیت‌های تشخیص کرونا هم گفت: میزان مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و تشخیصی در روز‌های گذشته افزایش داشته که همین موضوع موجب افزایش مصرف کیت‌های تشخیصی در کشور شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  عنوان کرد: تولید این کیت‌های در مقایسه با میزان مصرف آن‌ها کمتر است، اما در عین حال تلاش می‌کنیم با مدیریت تجویز و پیگیری جهت تخصیص کیت‌های بیشتر از وزارت بهداشت مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdkz0n.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما