پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 99059

بی‌اعتقادی به روز حساب از خصوصیات دستگاه استکبار است

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری با تبیین طرح فرعونیان زمان در مقابل طرح هدایت امامان الهی گفت: تکبر و بی‌اعتقادی به روز حساب از خصوصیات بارز دستگاه استکبار است.
بی‌اعتقادی به روز حساب از خصوصیات دستگاه استکبار است
بی‌اعتقادی به روز حساب از خصوصیات دستگاه استکبار است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد مهدی میرباقری طی سخنانی در هیئت ثارالله که در مدرسه فیضیه برگزار می شود، به موضوع درگیری حضرت سیدالشهدا(ع) با جریان بنی امیه اشاره کرد و افزود: آن حقیقتی که موجب قیام امام حسین(ع) بر ضد دستگاه فاسد یزید شد، انحراف جامعه از مسیر اسلام و طرح عظیم انبیاء برای هدایت انسان به سمت پرستش خداوند متعال بود.

وی در ادامه با تبیین مسیر انحراف امت نبی اکرم(ص) افزود: باطن انحرافی که امت اسلامی را اسیر خود کرده بود، انحراف از مسیر ولایت اولیای الهی و پذیرش ولایت اولیای طاغوت بوده و نتیجه نهایی پذیرش ولایت اولیای طاغوت، گرفتاری امت اسلامی در طرح پیچیده ابلیس است.

وی همچنین افزود: ابلیس طرح پیچیده خود را برای استکبار انسان در برابر خداوند متعال و پذیرش عبودیت خود از جانب انسان آماده سازی کرده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: امام حسین(ع) در صبح روز عاشورا، خطاب به لشکر دشمن به ایراد دو خطبه مهم پرداختند و بعد از معرفی خود در انتهای این دو خطبه، به نکات مهمی درباب علت قیام خود و عدم بیعت با یزید اشاره کردند.

میرباقری در ادامه گفت: سیدالشهدا(ع) در این دو خطبه با لشکر دشمن اتمام حجت کرد؛ ولی لشکریان یزید، که خودشان به امام(ع) نامه نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت کردند، به جای آنکه از خواب غفلت بیدار شوند، امام حسین(ع) را به بیعت با یزید دعوت کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه تبیین فرازهای این دو خطبه گفت: امام (ع) حسین خطاب به سپاه دشمن فرمودند: «نه از روی ذلت با یزید بیعت می­کنم و نه مانند بردگان از شما فرار می­کنم. بلکه برای انجام مأموریت الهی خود با شما به جنگ می­پردازم.»

وی در ادامه با اشاره به دو آیه مهمی که سیدالشهدا در این خطبه بیان فرمودند، به تشریح تقابل حضرت موسی و فرعون بر اساس آیات سوره دخان و غافر پرداخته و شباهت­های این درگیری را با درگیری سیدالشهدا و بنی­امیه بیان کرد.

میرباقری در توضیح درگیری حضرت موسی با دستگاه فرعون بر اساس آیات قرآن به نکات مهمی از ویژگی­های برخورد دستگاه استکبار در مقابل دعوت انبیاء اشاره کرد و گفت: اولین قدم دستگاه استکبار در مقابل جریان هدایت انبیاء، پراکنده ساختن حواریون رسولان الهی و در گام دوم از میان برداشتن رسولانی است که برای هدایت امت از جانب خداوند متعال فرستاده شده بودند.  جریان شرک و نفاق در مقابل نبی گرامی اسلام همین طرح را دنبال می­کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیان خصوصیات مهم فراعنه عالم پرداخت و افزود: طرح فراعنه عالم برای به استخفاف کشیدن امت‌ها طرحی در مقیاس دنیاست و دینی که مردم را به آن دعوت می­کنند، دینی متناسب با دنیا یا همان دین دنیاپرستی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز هیچ کدام از دستگاه­های استکباری عالم، ادعای دینی در افق قیامت ندارند.

میرباقری سپس به مواردی دیگر از خصوصیات دستگاه فراعنه عالم اشاره کرد و افزود: تکبر و بی اعتقادی به روز حساب و حقیر دانستن دیگران از بارزترین ویژگی‌های دستگاه استکبار است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9gb9.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما