يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 99116
منبع : قم نیوز

استان قم از نظر تعداد افراد بستری کرونایی، رتبه ۱۲ کشور را دارد

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت:شرایط استان مطلوب نیست و میانگین روزانه تعداد بستری در طول هفته در حال حاضر به ۹۰۰ نفر رسیده است.
استان قم از نظر تعداد افراد بستری کرونایی، رتبه ۱۲ کشور را دارد
استان قم از نظر تعداد افراد بستری کرونایی، رتبه ۱۲ کشور را دارد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه در موج پنجم بیماری کرونا در کشور هستیم و زمان درگیری افراد در این موج نسبت به سایر موج‌ها طولانی‌تر است، گفت: تمامی استان‌ها روند صعودی در تعداد مبتلایان را دارند؛ اما آمار استان سیستان و بلوچستان رو به کاهش است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه استان قم از نظر تعداد افراد بستری شونده در مراکز درمانی، در رتبه دوازدهم قرار دارد و روند مبتلایان رو به افزایش است، افزود: شرایط استان مطلوب نیست و میانگین روزانه تعداد بستری در طول هفته نیز در حال حاضر به ۹۰۰ نفر رسیده است.

محبی با تاکید بر اینکه در هفته منتهی به پانزدهم مردادماه میزان مراجعه افراد به مراکز منتخب ۹ گانه، ۵ هزار و ۲۳۰ نفر بوده است و تعداد افراد فوتی نیز رو به افزایش است، ادامه داد: با ادامه روند فعلی در تعداد مبتلایان به کرونا در استان، تعداد فوتی‌ها نیز نیز افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از ۲۰ هزار آزمایش از افراد مشکوک به کرونا انجام شده است و ۵ هزار و ۷۴۳ بیمار نیز در استان شناسایی شده که در این آمار نیز تعداد تست‌های مثبت در بین افراد، از موج‌های گذشته بیشتر است، گفت: نسبت به هفته گذشته با افزایش ۳ درصدی تعداد تست‌ها در استان روبرو بودیم که به ۷۱ درصد رسیده است.

محبی با اشاره به اینکه اگر با شرایط فعلی پیش برویم، ۵ تا ۱۲ شهریور ماه در قله موج خواهیم بود و بعد از آن روند تعداد مبتلایان رو به کاهش رفت، و رفتار مردم و مسئولان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در دیر یا زود اتفاق افتادن این روز رقم بخورد.

او با تاکید بر اینکه در موج اول شیوع کرونا در استان، بیماران غیر کرونایی بسیاری متأسفانه از خدمات درمانی محروم شدند و سلامت افراد در این گونه گروه‌ها تحت الشعاع قرار گرفت، ادامه داد:، اما در این موج ارائه خدمات به سایر بخش‌ها نیز باید انجام می‌شد که در حال حاضر نیز آن‌ها از این خدمات بهره می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری موقت یا سرپایی در استان را داریم، گفت: با ابتلای یک فرد در خانواده، تمام اعضای خانواده درگیر می‌شوند و عادی انگاری روند زندگی‌ها را سخت کرده و میزان خستگی در بین کادر درمان و مدافعان سلامت بسیار بالا رفته است.

محبی با اشاره به اینکه بیش از ۸۳ درصد بیماران در بخش سرپایی مراکز درمانی، شناسایی می‌شوند که در طرح شهید سلیمانی نیز انجام می‌شود، افزود: سرعت انتقال و انتشار بیماری در این موج بسیار بالا رفته است و امیدواریم با هم افزایی دستگاه‌ها شدت این موج کاهش یابد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تاکید بر اینکه سه مرکز نمونه گیری تا ساعت ۲۰ فعال هستند و شش مرکز دیگر نیز تا ساعت ۱۶ هستند، ادامه داد: و درصدد هستیم تا تعداد مراکز نمونه‌گیری را افزایش دهیم.

محبی از فعال بودن ۱۶ مرکز فعال واکسیناسیون در شهر قم، خبر داد و گفت: پیش بینی شده مراکز فعال واکسیناسیون در استان به ۲۵ مرکز برسد؛ اما مشکل اصل تأمین نیروی انسانی این مراکز است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان بین ۵۲ تا ۵۴ درصد است، افزود: متأسفانه این عدد، اصلاً خوب نیست و مردم توجه داشته باشند که تجمع‌های بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث افزایش تعداد مبتلایان در بین آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfvyd1.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما