دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 99149

برگزاری عزاداری در فضای مسقّف با هر میزان ارتفاع ممنوع

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: هیئات و مؤمنان عزادار باید توجه داشته باشند که برگزاری عزاداری در فضای مسقّف با هر میزان ارتفاع ممنوع است، ضمن آن که دسته روی و جا به جایی هیئت ها هم ممنوع اعلام شده است.
برگزاری عزاداری در فضای مسقّف با هر میزان ارتفاع ممنوع
برگزاری عزاداری در فضای مسقّف با هر میزان ارتفاع ممنوع
به گزارش قم نیوز محسن اروجی امروز با بیان این که تقسیم کار بین مرکز بهداشت و اتاق اصناف مرکز استان برای بازرسی ها و نظارت های بهداشتی در دستور کار است یادآور شد: یکی از چالش های این روزها، برپایی برخی ایستگاه های صلواتی است که در این زمینه، کمیته ای نظارتی متشکل از نمایندگان نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و شهرداری قم بر این موضوع نظارت دارد، ضمن آن که دادستانی قم هم در این زمینه قول همکاری داده است.

وی اضافه کرد: پیگیری توزیع گسترده تر داروهای کرونایی در داروخانه ها و تداوم اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی از مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کروناست که باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین به ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محورهای بین استانی توجه داد و گفت: این طرح از ساعت ۱۲ روز گذشته آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته کنترل مبادی ورودی استان در طرح های گذشته هم اجرایی شده بود، اما دستگاه های مسؤول در طرح فعلی به دنبال آن هستند که علاوه بر کنترل جدی مبادی ورودی، مبادی خروجی استان نیز به شکل کامل مورد رصد باشد.

اروجی با اشاره به ضرورت کاهش دو سوم ظرفیت حمل و نقل عمومی در طرح ممنوعیت اخیر با نظارت وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: افرادی که در طرح های اخیر ممنوعیت و محدودیت تردد مشمول جریمه شده اند باید بدانند که در صورت عدم پرداخت این جریمه ها تا مدت یک ماه، این جریمه ها دو برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته صدور مجوز تردد بین استانی برای موارد ضروری نیز با بررسی دقیق توسط فرمانداری ها انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان در عین حال از تعلیق تمامی فعالیت های مراکز فرهنگی و تفرجگاهی از امروز دوشنبه بیست و پنجم تا روز شنبه سی ام مرداد ماه خبر داد.

اروجی درباره برگزاری مراسم عزاداری نیز اذعان کرد: هیئات و مؤمنان عزادار باید توجه داشته باشند که برگزاری عزاداری در فضای مسقّف با هر میزان ارتفاع ممنوع است، ضمن آن که دسته روی و جا به جایی هیئت ها هم ممنوع اعلام شده است.

وی همچنین از آغاز پذیرش موقت بیماران کرونایی در بیمارستان مادر خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس، ضرورت عدم قطع برق این بیمارستان هم باید توسط شرکت توزیع نیروی برق استان مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb98b9.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما