چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : 99194

ایمان مؤمنین بر اثر سختی‌های درگیری با جریان کفر بیشتر می‌شود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چه صحنه‌های درگیری و ابتلائات در جبهه مؤمنین بیشتر می‌شود، ایمان مؤمنین با توجه به سکینه و آرامشی که خداوند متعال بر قلب آنها نازل می‌کند، بیشتر می‌شود.
ایمان مؤمنین بر اثر سختی‌های درگیری با جریان کفر بیشتر می‌شود
ایمان مؤمنین بر اثر سختی‌های درگیری با جریان کفر بیشتر می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در سخنرانی تاسوعای حسینی در هیئت ثارالله که در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار می‌شود، به مختصّات و ویژگی‌های فتح نبی گرامی اسلام(ص) در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: خداوند متعال بر اساس آیات الهی به کسانی که در جبه های حق حضور دارند، وعده قطعی پیروزی می‌دهد و مغفرت، هدایت و یاری خودش را شامل حال کسانی می‌گرداند که در این جبهه، همراه پیامبر(ص) حضور داشته و با ایشان حرکت کنند.

وی در ادامه با توجه به سختی‌های مسیرِ فتحی که پیامبر اکرم صلوات الله علیه طی می‌کنند، به یک لطف خاصّ الهی که شامل همراهان حضرت سلام الله علیه شده است، اشاره کرد و افزود: خداوند متعال قلب مؤمنینِ همراه پیامبر(ص) را آرام می‌کند چرا که ایمان به تنهایی برای عبور از مسیر متلاطم و پر فراز و نشیب درگیری با جبهه کفر و نفاق کافی نیست.

عضو خبرگان رهبری گفت: هر چه صحنه‌های درگیری و ابتلائات در جبهه مؤمنین بیشتر می‌شود، ایمان مؤمنین با توجه به سکینه و آرامشی که خداوند متعال بر قلب آنها نازل می‌کند، بیشتر می‌شود.

میرباقری در ادامه به یک نمونه از اِزدیاد ایمان و آرمش باطنی در جبهه حق توسط خداوند متعال اشاره کرد و افزود: در وقایع روز عاشورا هر چه زمان به ظهر نزدیکتر می‌شد، کوره امتحانات و بلای الهی سخت‌تر می‌شد؛ با این حال طبق نقلی که شده است، حضرت سیدالشهدا(ع) و خواصّ همراهان ایشان، هرچه به ظهر عاشورا نزدیکتر می‌شدند، چهره شان برافروخته‌تر و قلبشان آرام‌تر می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبیین نتیجه همراهی با نبی گرامی اسلام(ص) در درگیری با جبهه باطل گفت: بهشت جاودان و پاکی از گناهان، پاداش مردان و زنان مؤمنی است که در مسیر فتح و پیروزی پیامبر اکرم(ص) پیوسته در طرح هدایت ایشان حرکت می‌کنند.

میرباقری با توجه به ادامه درگیری بین جبهه حق و جبهه باطل تا زمان قیامت، به اهمیت استقامت و پایداری مؤمنین در مقابل جریان کفر و نفاق در زمان حاضر اشاره کرد و گفت: اگر کسی به جریان دشمن متمایل شود، در جهنمی که خداوند متعال برای آنان آماده کرده است، گرفتار می‌شود.

وی در ادامه به تبیین برخی دیگر از ویژگی‌های مسیر فتح نبی گرامی اسلام پرداخت و افزود: طبق آیات شریف قرآن، مسیرِ فتح، مسیر اِرسال است؛ به این معنا که شخصی از جانب خداوند متعال به نبوّت و رهبری امت برگزیده می‌شود که فرستاده اوست و دارای مأموریت از جانب خداوند حکیم است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به تشریح خصوصیت «شاهد» بودن نبی اکرم صلوات الله علیه که در آیات قرآن به آن اشاره شده است، پرداخت و افزود: از جانب الهی کسی به رهبری جامعه برگزیده شده است که مسیر فتح و پیروزی را می‌بیند و از این مسیر آگاهی کامل دارد؛ بنابر این نسبت به خوبی‌ها و موفقیت‌ها بشارت داده و نسبت به خطراتِ مسیر فتح، انذار می‌دهد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به یکی از ویژگی‌های مهمّ همراهان نبی گرامی اسلام در مسیر فتح ایشان، بیان کرد: یکی از خصوصیات یاران حقیقی نبی گرامی اسلام این است که دنیا با همه وسعتی که دارد در نگاهشان کوچک و بی اهمیت است.

میرباقری در ادامه به اهمیت پرهیز از دنیازدگی اشاره کرد و گفت: اگر کسی همراه ولی الهی در عالم راه نرود، آنچه که در نگاهش جلوه می‌کند، دنیاست و چنانچه در قدم اول، مال دنیا، دل انسان را پر نکند، دلبسته قدرت دنیا می‌شود و همین طور این دلبستگی‌ها ادامه می‌یابد تا جایی که دل انسان از حب دنیا پر شده و از طریق هدایت الهی جدا می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر نقطه شروع مسیر فتح امت اسلامی که همان، همراهی با رسالت نبی اکرم صلوات الله علیه است، بیان کرد: درک مقام عظمت الهی و رسیدن به مقام تسبیح و حمد الهی از آثار همراهی با رسالت نبی گرامی اسلام است.

وی در ادامه به تبیین وظایف مؤمنین در برابر این رسالت الهی پرداخت و افزود: مؤمنین وظیفه دارند با این پیامبر الهی بیعت کنند و سپس همه امکانات مالی و جانی خود را در مسیر هدایت نبی اکرم به کار گیرند. یکی دیگر از وظایف مؤمنین این است که با وجود همه سختی‌های مسیر فتح، به این پیامبر عظیم الشأن(ص) اطمینان کنند و مطیع محض اوامر ایشان در همه حال و در هر شرایطی باشند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcba8b9.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما