دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 99289
منبع : قم نیوز

راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم در قم

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه باید ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و نیازهای فناورانه صاحبان صنعت به یکدیگر معرفی شود، گفت: بر این اساس، اولین قرارداد سرمایه گذاری فناورانه راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم امضا شد.
راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم در قم
راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم در قم
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی با اشاره به  نخستین رویداد ارایه طرح‌های سرمایه گذاری فناورانه صنایع شیمیایی استان قم گفت: بخش اول این رویداد فناورانه که در تیرماه سال جاری با حضور فناوران، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران حوزه شیمیایی و توسط کارگزار فن بازار منطقه استان و شرکت دانش بنیان بهین راد پژوه برگزار شد، منجر به عقد قرارداد راه اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان با تاکید براینکه ناظر این قرارداد یکی از شرکت‌های دانش بنیان فنی و تخصصی عضو پارک به نام بهین راد پژوه است افزود:ارزش این قرارداد که با هدف راه اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم از سنگ معدنی سلستین بین شرکت امضا شده است ۲۴ میلیارد ریال است.

وی در ادامه به تشریح ابعاد فنی این پروژه تخصصی پرداخت و گفت: کربنات استرانسیم با فرمول شیمیایی SrCO3 یکی از پرکاربرد ترین ترکیبات حاوی استرانسیوم است. با توجه به قابلیت انعطاف پذیری و طبیعت غیر خطرناک آن، در طیف گسترده‌ای از کاربردهای الکترونیک، متالورژی، مواد شیمیایی و شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به عنوان بستر‌های شیشه ای برای صفحه نمایش و پنل‌های فوتو ولتایی استفاده می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم در این خصوص افزود: این ماده همچنین برای خالص سازی الکترولیت روی، در صنایع لعاب و سرامیک، شیشه‌های ویژه، به عنوان مواد خام برای تولید سایر ترکیبات استرانسیوم کاربرد دارد. کربنات استرانسیم در تولید آهنرباهای دائمی برای فریت‌ها و در الکترولیز روی برای حذف سرب نیز استفاده می شود.

وی با تاکید براینکه بومی سازی فناوری یکی از مهمترین راه‌های فراوری و بهره وری صنایع بزرگ کشور است گفت: ارزش راه اندازی خط تولید کربنات استرانسیم زمانی بیشتر و بهتر شناخته می‌شد که بدانیم اکنون کشور ما با برخورداری از معادن سلستین فراوان، این ماده خام را با قیمت ناچیز صادر کرده و ترکیبات فرآوری شده را با قیمت بالا وارد می‌کند که بومی سازی این فناوری، علاوه بر ارزش افزوده اقتصادی بالا می‌تواند نیاز صنایع داخلی به واردات این محصول را نیز برطرف کند.

اخوان علوی با اشاره به اینکه شرکت‌های فناور یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط صنعت با دانشگاه و ایده‌های فناورانه هستند افزود: پارک علم و فناوری استان قم به عنوان یکی از اصلی ترین مراجع و متولیان زیست بوم فناوری استان تلاش دارد با برگزاری کاربردی و تخصصی رویدادهای فناوری بسترهای ورود و نفوذ فناوری به صنایع کوچک و بزرگ استان را فراهم کند که بدون شک حاصل این فرایند به رونق اقتصاد دانش بنیان و رفع موانع تولید کمک موثر و شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgyx9y.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما