قم نيوز : نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: برای تامین کالاهای اساسی برای شش ماه دوم سال نیازمند هشت میلیارد دلار اعتبار هستیم.
برای تامین کالاهای اساسی در نیمه دوم سال 8 میلیارد دلار اعتبار نیاز داریم
برای تامین کالاهای اساسی در نیمه دوم سال 8 میلیارد دلار اعتبار نیاز داریم
به گزارش قم نیوز احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین کالاهای اساسی در شش ماهه دوم امسال نیازمند هشت میلیارد دلار اعتبار هستیم تا روند فعلی در بحث تامین کالاهای اساسی حفظ شود.

وی با بیان اینکه روند تامین کالاهای اساسی به شیوه فعلی ظالمانه است افزود: با این شیوه بیشتر به رانت و مافیا کمک می‌شود تا به مردم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در یک مرحله برای تامین گندم کشور در شش ماهه دوم نیازمند دو میلیارد دلار اعتبار هستیم؛ چرا که کشور در سال جاری گرفتار خشکسالی بوده و تولید گندم در شرایط مناسبی قرار نداشته و ما در شرایط فعلی برای تامین هشت میلیون تن گندم نیازمند دو میلیارد دلار اعتبار هستیم.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: این همان شکری است که ما بابت خرید آن ارز 4200 تومانی تخصیص داده‌ایم و شکر کیلویی 16 هزار تومان معنی ندارد.

وی افزود: فقدان کنترل و نظارت باعث شده تا ثروت بادآورده‌ای برای واردکنندگان ایجاد شود و مابه‌التفاوت دلار 4200 تومانی با دلار 30 هزار تومانی به جیب این واردکنندگان می‌رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط موجود هر گونه دستکاری قیمت در اقلام اساسی مورد نیاز مردم مثل روغن، گوشت، شکر و برنج و امثال آن تبعات وحشتناک در گروه‌های ضعیف جامعه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم افزایش قیمت‌ها را انجام دهیم بدون آنکه جایگزینی برای مردم داشته باشیم تا بتوانند زندگی‌شان را اداره کنند.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: این موضوع ضرورت انجام یک عمل جراحی قوی را بیش از پیش در بحث اقتصادی کشور خاطرنشان می‌کند و اگر این جراحی اقتصادی صورت نگیرد فرسایش و روزمرگی کشور را از پا درخواهد آورد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchkxnw.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما