پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 99378

استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه استان

قم نيوز : استاندار قم با پاسداشت ایجاد روحیه کار و خدمتگزاری به مردم در قم گفت: مدیران اجرایی مکلفند تا دقیقه نود و حتی در وقت های اضافه به مردم خدمت کنند.
استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه استان
استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه استان
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در نشست امروز شورای اداری استان با بیان این که هفته دولت فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای دولت و نظام و امیدآفرینی در مردم است اظهار کرد: در این عصر که سمت و سوی رسانه های بیگانه به دنبال ایجاد ناامیدی در مردم و تبلیغ ناکارآمدی نظام است، شاهد افتتاح پروژه های متعدد در کشور هستیم.

وی با تصریح بر این که این پروژه ها در سخت ترین شرایط تحریم و بحرانی ترین شرایط کرونا به بهره برداری می رسد افزود: خوشبختانه افتتاح این پروژه ها نشان دهنده خنثی شدن تحریم هاست.

استاندار قم سپس به پشت سر گذاشتن وقایع مهم در سال اخیر بویژه انتخابات بیست و هشتم مرداد توجه داد و گفت: مشارکت مردم قم در این انتخابات، ۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری بود.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد فضای کار و خدمتگزاری در استان تأکید کرد: مدیران باید این فضا را قدر بدانند و تا دقیقه 90 و حتی در وقت اضافه به خدمتگزاری مشغول باشند و انگیزه خود را از دست ندهند

سرمست با اشاره به این که همه مدیران اجرایی مکلف به این موضوع هستند اضافه کرد: سیاست و خط مشی ما، استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه استان و حل و فصل مشکلات مردم است.

وی در عین حال به موضوع مبارزه با کرونا پرداخت و یادآور شد: تاکنون ۱۰۱ جلسه ستاد بحران استان را شخصا مدیریت کرده ام، جلساتی که بیش از ۹۰ درصد یک هزار و ۱۱۷ مصوبه اش،  اجرایی شده است.

استاندار قم در عین حال بیان داشت: سرجمع همه جلسات استانی در موضوع مبارزه با کرونا بالغ بر ۳۰۰ جلسه کاری با سه هزار مصوبه بوده است.

وی با اشاره به پیگیری پروژه های مختلف در استان به پیگیری الحاق یک هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی به شهرک های صنعتی استان توجه داد و خاطر نشان کرد: قم از یک مزیت نسبی و رقابتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت کشور برخوردار است که می توان از این مزیت برای دگرگون سازی چهره استان استفاده کرد.

وی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط سراسری راه آهن و پروژه قطار شهری را از پروژه های دارای اولویت دانست و ادامه داد: فاز یک خط یک پروژه قطار شهری قم قابلیت بهره برداری دارد که مشکل تأمین واگن برای این پروژه همچنان پابرجاست، البته در این موضوع با شهرداری تهران مکاتبه شده است و امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مشکل از طریق شهرداری تهران رفع شود.

سرمست تأسیس فرودگاه قم را یک ابرپروژه حیاتی، حیثیتی و استراتژیک خواند و اذعان کرد: این پروژه مشکلاتی داشت و در  سطح ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح و پیگیری می شد که خوشبختانه از آن مرحله خارج و اکنون به جای یک پروژه زمین خواری، به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری مطرح است که باید از تلاش های تشکیلات قضایی استان برای پیگیری این مسئله و  رفع خلع ید از آن تقدیر و تشکر کرد.

استاندار قم همچنین به ظرفیت قم به عنوان شهر فرش دستباف توجه داد و گفت: در این باره تلاش شده تا راه اندازی یک نمایشگاه دائمی در این زمینه در دستور کار باشد.

وی با اشاره به مشکل بافت تاریخی و فرسوده شهر قم به عنوان یک معضل دیرینه گفت: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان نیز از اداره کل میراث فرهنگی استان خواسته شده است.

سرمست آزادراه شهید سلیمانی را نیز به عنوان یک پروژه استراتژیک برای قم معرفی و ابراز امیدواری کرد این پروژه هم به موقع به بهره برداری برسد.

وی در پایان سخنان خود از همه بزرگان استان و افراد دارای نفوذ کلام خواست در سطح ملی پیگیر رفع مشکلات استان باشند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcfcmd1.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما