شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 99414

تعویق انتخابات های صنفی تا بهبود وضعیت شیوع کرونا

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم درباره برگزاری برخی از انتخابات ها در استان و از جمله انتخابات نظام مهندسی با حضور 6 هزار نفر گفت: اگرچه کلیت تصمیم گیری در این باره آن است که انتخابات های صنفی باید تا زمان رفع نسبی خطر کرونا به تعویق افتد.
تعویق انتخابات های صنفی تا بهبود وضعیت شیوع کرونا
تعویق انتخابات های صنفی تا بهبود وضعیت شیوع کرونا
به گزارش قم نیوز محسن اروجی امروز با اشاره به مصوبه اخیر استانی درباره امکان دفن جانباختگان کرونایی در آرامستان هایی به جز آرامستان بهشت معصومه (س) بیان کرد: این امکان در صورت درخواست خانواده فرد جانباخته فراهم شده است.

وی همچنین به بستری موقت مبتلایان به کرونا در بیمارستان مادر پردیسان توجه داد و گفت: این ظرفیت، کمکی بسیار مناسب برای مدیریت تخت های بیمارستانی و استفاده بهینه از آن هاست.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین به برخی مشکلات موجود در مراکز تست کرونا و واکسیناسیون اشاره و خاطرنشان کرد: ازدحام و تراکم جمعیت در برخی از مراکز نمونه گیری و تست کرونا باید رفع شود، ضمن آن که مأموران نیروی انتظامی هم باید در این مراکز و همچنین مراکز واکسیناسیون مستقر باشند تا نظم کامل در این مراکز دیده شود.

اروجی همچنین از جانمایی پنج مرکز جدید برای کمک به نمونه گیری حداکثری و سریع کرونا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ مرکز واکسیناسیون نیز در استان فعال است که این تعداد می‌تواند به ۲۸ مرکز هم برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استان در عین حال اهمیت تأمین اکسیژن را  برای بیماران کرونایی بستری در منزل مورد توجه قرار داد و یادآور شد: لازم است تا کپسول های اکسیژن با برنامه ریزی قرارگاه استانی مبارزه با کرونا و طرح شهید سلیمانی تأمین شود، ضمن آن که باید تدبیری هم اتخاذ شود تا این کپسول ها به موقع به مخزن عودت داده شود تا امکان استفاده سایر بیماران نیز از آن مهیا باشد.

وی درباره برگزاری برخی از انتخابات ها در استان و از جمله انتخابات نظام مهندسی با حضور 6 هزار نفر اذعان کرد: این موضوع باید به صورت موردی بررسی شود، اگرچه کلیت تصمیم گیری در این باره آن است که انتخابات های صنفی باید تا زمان رفع نسبی خطر کرونا به تعویق افتد.

اروجی در ادامه به برگزاری چند جلسه هماهنگی برای راه اندازی بیمارستان تنفسی به همت ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم اشاره کرد و تصریح کرد: نهادهای مختلف و از جمله شهرداری قم برای تدبیر زیرساخت های این بیمارستان وارد عمل شده اند.

وی همچنین افزود: این بیمارستان ۶۸ تختخوابی با امکانات مستقل تا حدود یک هفته آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtt9y.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما