يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 99425

صدور 280 مجوز موقت برپایی هیئت در قم

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از صدور ۲۸۰ مجوز برپایی موقت هیئت با محوریت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دهه اول محرم خبر داد.
صدور 280 مجوز موقت برپایی هیئت در قم
صدور 280 مجوز موقت برپایی هیئت در قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین مرتضی شعبان زاده با بیان این که اداره کل تبلیغات اسلامی استان با تشکیل ستاد ساماندهی هیئات و عزاداری ها به دنبال رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئات استان بوده است اظهار کرد: در این زمینه، کارگروه های ده گانه ستاد محرم و همچنین جلسه های مختلف توجیهی در دستور کار بوده است.

وی اضافه کرد: آموزش رابطین بهداشتی نیز بر اساس هماهنگی با دستگاه ها و نهادهای مسؤول در روزهای پیش از آغاز ماه محرم الحرام مورد توجه بود و برخی از این آموزش ها ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سپس به اهمیت برگزاری هیئات و عزاداری ها در فضای باز و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد و اذعان کرد: بر این اساس یکی از فعالیت های ما معرفی هیئات مذهبی و عزاداری به دو اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برای استفاده از فضاهای باز در اختیار این دو اداره کل بوده است.

شعبان زاده همچنین به برنامه ریزی انجام شده برای راه اندازی حسینیه های سیار و مجازی بویژه در ایام دهه اول ماه محرم الحرام اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بیش از ۱۶ هزار ماسک در بین هیئات مذهبی استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در روزهای دهه نخست ماه محرم الحرام امسال بوده است.

وی تداوم طرح مواسات و کمک های مؤمنانه را در ایام عزاداری خاندان رسالت و امامت یادآور شد و گفت: یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در این ایام، هماهنگی با واعظان و مداحان برای حضور همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی استان و برپایی مجلس روضه برای کادر بهداشت و درمان و همچنین بیماران بستری بود.

وی افزود: این اداره کل برای دهه نخست ماه محرم الحرام سال جاری، حدود ۲۸۰ مجوز برپایی موقت هیئت با محوریت رعایت شیوه نامه های بهداشتی صادر کرده است، ضمن آن که حدود ۵۰۰ بازدید نظارتی نیز با فعالیت بیش از ۱۵۰ ناظر در دستور کار بوده که این بازدیدها، برخی تذکرهای شفاهی را نیز به دنبال داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در عین حال پیگیری ۱۰۰ شکایت مردمی، برگزاری مسابقه های کتابخوانی در دهه اول ماه محرم با موضوع نهضت عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، تولید بیش از ۱۰۰۰ محتوا با حضور ۱۵ تیم و انتشار آن ها در شبکه های اجتماعی، تأسیس ۱۵ هیئت پسرانه مربوط به پسران ۵ تا ۱۵ سال و به نام حضرت علی اصغر (ع) و همچنین ساماندهی تبلیغ روحانیون و اعزام گروه های تبلیغی را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع خود در روزهای اخیر معرفی کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciw5a3.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما