دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 99457

خدمت‌رسانی 320 خادم بانو در شیفت‌های آستان مقدس بانوی کرامت

قم نيوز : مسئول اداره رواق خواهران حرم حضرت معصومه(س) از خدمت‌رسانی 150 خادم افتخاری خواهر در شیفت‌های عادی و 320 خادم افتخاری خواهر در شیفت‌های خاص خبرداد و گفت: بانوان خادم، با اهتمام نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بستر زیارت به دور از بیماری را برای زائران حرم فراهم می‌سازند.
خدمت‌رسانی 320 خادم بانو در شیفت‌های آستان مقدس بانوی کرامت
خدمت‌رسانی 320 خادم بانو در شیفت‌های آستان مقدس بانوی کرامت
به گزارش قم نیوز فاطمه نادری، مسئول اداره رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آستان مقدس بانوی کرامت برنامه هدفمندی را برای مقابله با کرونا دنبال می‌کند، اظهار کرد: برای رعایت هر چه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مبادی ورودی و دفاتر انتظامات ماسک رایگان به زائران بدون ماسک ارائه می‌شود و تمام مبادی ورودی و کفشداری‌های حرم به دستگاه‌های ضد عفونی مجهز شده‌اند.

وی افزود: برای رعایت هر چه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی، گروهی از خادمان با دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده طی شبانه روز فضای حرم مطهر را ضدعفونی و با استفاده از اسفند فضا را خوش‌بو می‌کنند.

مسئول اداره رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: دیوارها و نرده‌های منتهی به ضریح مطهر به صورت شبانه‌روزی توسط خادمان شست و شو و ضد عفونی و در پایان هر شیفت‌کاری کتب زیارتی تعویض و ضدعفونی می‌شود.

نادری با اشاره به تلاش خادمان بانو در ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ادامه داد: خادمان آستان مقدس بانوی کرامت هر روز قبل از حضور در شیفت‌های کاری به مدت ۲۰ دقیقه محفل عزاداری محرم را در محل استراحتگاه خدام خواهر برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد خادمان افتخاری خواهر به طور متوسط و در روزهای خاص به ویژه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در هر شیفت کاری به ۳۲۰ نفر می‌رسد، گفت: در روزهای عادی تعداد خادمان ثابت در هر شیفت کاری حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر است که به زائران آستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcd5o0n.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما