پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 99816

برگزاری برنامه شب های پرستاره با هدف ترویج فرهنگ شهادت

قم نيوز : رئیس کنگره شهدای استان قم گفت: برنامه شب های پرستاره به مدت سه شب در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با هدف ترویج فرهنگ شهادت برگزار می شود.
برگزاری برنامه شب های پرستاره با هدف ترویج فرهنگ شهادت
برگزاری برنامه شب های پرستاره با هدف ترویج فرهنگ شهادت
به گزارش قم نیوز احمد حاجی زاده در آیین رونمایی از پوستر برنامه «شب های پرستاره» که در ساختمان خاتم برگزار شد، اظهار کرد: شرکت در برنامه شهدا نیازمند صدور مجوز از شهداست که برخی افراد سعادت دریافت این اذن را بیش از دیگران دارند و برخی نیز کمتر به چنین توفیقی دست پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های بنیان گذار انقلاب، تصریح کرد: انقلاب اسلامی جوانان کشور را از ذلت به اوج رساند و امروز هرچه داریم از نفس قدسی امام خمینی (ره) است.

رئیس کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهداست، گفت: امام خمینی (ره) روحیه خودباوری را در جوانان زنده کرد و در زمانی که همه دنیا علیه کشور ما بسیج شده بودند، جوانان ما با حضور درجبهه ها دشمن را به زانو در آوردند.

وی با اشاره به افتخار آفرینی قمی ها در نخستین روزهای دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم قم سه روز تامین هزینه های جنگ را برعهده گرفتند که هیچ استانی چنین کاری را انجام نداد.

حاجی زاده با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر درس است، گفت: یکی از مبانی که در دفاع مقدس درس آموز بود اعتماد به نفس است که جوانان امروز باید به همان خود باوری برسند و بهترین الگو در این راستا حضور جوانان در دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: در زمانی که دشمن ما تا دندان مسلح بود با تقویت روحیه خود باوری در جوانان توانستیم شرق و غرب را به زانو در بیاوریم.

رئیس کنگره شهدا در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برگزاری برنامه «شب های پرستاره» بیان کرد: برگزاری این برنامه به معنی تجدید میثاق با خون شهدا است و ستارگان همان چراغ های روشنی هستند که مسیر راه به درستی نشان می دهد.

وی اضافه کرد: برنامه «شب های پرستاره مرور زندگی درس آموز شهدا و سیره آنان است که چراغ امید را در دل جوانان امروز روشن می کند.

حاجی زاده با بیان اینکه برنامه شب های پرستاره امسال در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می شود، عنوان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ شهادت به مدت سه شب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcce4qo.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما