چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : 37513
قم نیوز گزارش می دهد

اورژانس قم پیشتاز در خدمت به زائران نوروزي/از آتش سوزی در جمکران تا تصادفات جاده ای

قم نيوز : قم نیوز: این روزها نیروهای اورژانس استان قم فعالیت ویژه ای دارند و تجربه های جدیدی از امداد رسانی را کسب می کنند، با تلفیق اقدامات اورژانس و آتش نشانی در این ایام نیز شاهد خدمت رسانی بهتر این دو مجموعه به مردم هستیم.
اورژانس قم پیشتاز در خدمت به زائران نوروزي/از آتش سوزی در جمکران تا تصادفات جاده ای
به گزارش قم نیوز، امنیت هر ساله ایام نوروز در گرو فعالیت های شبانه روزی قشری است که از نوروز تنها صدای آژیر آمبولانس را در ذهن دارند و دغدغه امداد به مردم و نجات جان آنها را در ذهن می پرورانند. بر خلاف بسیاری از مسئولان که این روزها در تعطیلات نوروزی به سر می برند و دور دنیا در سیزده روز را تجربه می کنند این قشر زحمت کش دائما در حال تلاش بوده و نوروز خود را با کمک به زائران حرم کریمه اهل بیت (ع) سپری می کنند.

این روزها نیروهای اورژانس استان قم فعالیت ویژه ای دارند و تجربه های جدیدی از امداد رسانی را کسب می کنند، با تلفیق اقدامات اورژانس و آتش نشانی در این ایام نیز شاهد خدمت رسانی بهتر این دو مجموعه به مردم هستیم.

امدادرسانی اورژانس و آتش نشانی قم در حادثه تلخ جمکران
ساعت ۰۷:۰۱صبح ۱۰ فروردین امسال تماسی با اورژانس ۱۱۵ قم برقرار شده و گزارش وقوع حریق مقابل درب اول جمکران داده می شود، مرکز با شندن این پیغام نخستین آمبولانس را به سرعت به محل اعزام کرده و ۶ دقیقه بعد در محل حضور پیدا می کند.

شدت حادثه به قدری زیاد بوده که بلافاصله درخواست اعزام دو آمبولانس دیگر به محل صورت گرفته و اقدامات اولیه درمانی انجام می شود.

اما شرح حادثه رخ داده به این ترتیب بوده که با روشن کردن گازپیک نیک ونیزگاز۱۲کیلویی درکابین عقب خودروی سنگین برای تامین گرمای اهالی خانواده شامل پدر، مادر۳۶ساله، دختران معصوم ۹و۱۱و۱۳ساله ونیزعمه بچه ها۳۰ساله، خودرو دچار حریق شده و حادثه ای غم انگیز را رقم می زند.

پرسنل اورژانس هر۶نفررادرشرایط وفضای بسیارسنگین حاکم برمحل حادثه به بیمارستان نکویی منتقل می کنند در حالی که متاسفانه مادر دچار سوختگی ۸۰ درصدی و سایر اعضا دچار سوختگی ۲۰ تا ۳۰ درصد شده بودند.

اما در بخش دیگر پرسنل بیمارستان نکویی قم اقدامات اولیه رابرای این خانواده بویژه مادراغازکردند ودراین اثنا باتوجه به اینکه ۲نفربایدسریعا اعزام می شدند بدون فوت وقت ازاصفهان پذیرش گرفته شده و پس ازاخذپذیرش کمتراز۱۵دقیقه ازاصفهان مراتب به اورژانس ۱۱۵جهت همکاری دراعزام اعلام ش دوعلیرغم بکارگیری تمام ظرفیت اورژانس درطرح نوروزی و تنگناها کمتراز۳۰دقیقه ۲امبولانس MICUاورژانس۱۱۵بهمراه ۴نفرازبهترین نیروها باهمراهی ۲نیروازنکویی مادر(۸۰%)وعمه(۳۰%) رابه مرکزسوختگی اصفهان منتقل وتحویل دادند.واقدامات جهت انتقال سایراعضای خانواده نیزبه ترتیب تاساعت ۱۴:۰۰به اصفهان انجام شد.

انفجار کپسول در مهمانسرای قم
ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه دهم فروردین اورژانس قم از انفجار کپسول در یکی از مهمانسراهای قم مطلع شده و شب سختی برای پرسنل ۱۱۵ و ۱۲۵ قم رقم می خورد.

عملیات رهاسازی حادثه دیدگان تا ساعت ۱ بامداد ادامه پیدا می کند اما در نهایت کودکی ۳ ساله جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر مصدوم می شوند.

هنوز پاسی از شب نگذشته که ساعت ۰۱:۲۰ دقيقه بامداد امروز یازدهم فرودین خبر برخوردشديد پرايد و پژو در محورقم، جعفريه شنیده شده و ۱۱ مجروح این حادثه با اعزام ۵آمبولانس اورژانس به محل به بیمارستان منتقل می شوند که متاسفانه کودک ۸ماهه ازجمله مجروحان بوده که عليرغم اقدامات احيا درمسيروبيمارستان فوت می کند.

چادرهای مسافرتی و مسمومیت با گاز co
ساعت ۷صبح امروز ۱۱ فروردین ۹۵ گزارش مسمومیت در چادری مسافرتی به مرکز اعلام می شود. مسموميت۲نفر باگازcoدرچادرمسافرتي دربوستان بنيادي وبه دليل استفاده ازگازپيک نيک شرح این حادثه است که خوشبختانه با حضور به موقع پرسنل در محل درمان می شود.

آمار مسمومان بااين گاز خطرناک ازشروع طرح نوروزی تاکنون به ۲۰نفررسيده است که مسافران باید در خصوص خطر این وسیله گرمایشی و رعایت نکات ایمنی مربوط به آن توجه بیشتری داشته باشند.

امارتصادفات شهري در قم از۲۶ اسفند ۹۴ تا ۱۰فروردین
محمدرضا حسنی رئیس مرکز اورژانس قم در گزارشی به قم نیوز از وقوع تعداد۶۳۷تصادف جرحي با۶۵۹مجروح خبر داد و اظهارداشت: ۳۷۹مجروح از این حوادث به مراکزدرماني منتقل شده و۲۸۰مجروح نيزدرمحل توسط پرسنل اورژانس درمان شدند.

وی با بیان اینکه اکثريت تصادف شهري مربوط به موتورسواران بوده گفت: درطول ايام نوروزوتاصبح امروزتعداد۵۲۷۲نفر ازمسافران وزواروهموطنان عزيزبه ايستگاههاي۶گانه سلامت اورژانس ۱۱۵درجاده هاي اصلي مراجعه وازخدمات درماني سرپايي غيراورژانسي رايگان برخوردارشدند.

حسنی افزود: از صبح ۲۶ اسفند ۹۴ تا ظهر دهم فروردین ۹۵، بالگرد اورژانس استان با۸ سورتي پرواز و انتقال ۲۶مجروح نسبتا بدحال تصادفات جاده اي درحداقل زمان نقش موثري درکاهش امار فوتي هاي سرصحنه وحين انتقال مجروحان داشته است.

آماده باش، آژیر خطر، تکاپوی امداد رسانی، همه و همه نتیجه تعهد و از خودگذشتی نیروهای متعهد در اورژانس است که این روزها بیش از پیش نمود دارد.

علارغم حضور نیروهای اورژانسی برای امداد رسانی، مسافران و زائران باید به این نکته توجه کنند که با رعایت نکات ایمنی می توان از وقوع بسیاری از این حوادث جلوگیری کرد. تصادفات، آتش سوزی و گاز گرفتگی مهمترین حوادث نوروزی استان قم بودند که در صورت توجه به نکات ایمنی شاهد وقوع آنها نبودیم و خبر درگذشت همشهریان و هموطنان را نمی شنیدیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcipwap.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما