?>?> دلیل سفر محسن رضایی به قم چیست؟ سود بانکی یا توجیه مواضع هاشمی | قم نیوز
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 37565
قم نیوز گزارش می‌دهد

دلیل سفر محسن رضایی به قم چیست؟/ سود بانکی یا توجیه مواضع هاشمی

قم نيوز : قم نیوز: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حالی به قم سفر کرده که دیدارهایی نیمه خصوصی با مراجع عظام تقلید را در برنامه دارد.
دلیل سفر محسن رضایی به قم چیست؟/ سود بانکی یا توجیه مواضع هاشمی
به گزارش قم نیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حالی به قم سفر کرده که دیدار با مراجع عظام تقلید را در برنامه دارد.

اخبار منتشره از این دیدارها حاکی از این است که دیدارها به صورت نیمه خصوصی در حال برگزاری است چراکه خبرنگاران تنها در بخش ابتدایی دیدار اجازه حضور در نشست را دارند.

اخبار کوتاهی از این دیدارها در حال انتشار است که در ادامه به آنها اشاره می شود اما با این وجود باید دید دلیل اصلی برگزاری این دیدارها توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام با مراجع تقلید چه بوده است.

دلیل سفر محسن رضایی، سود بانکی یا توجیه مواضع هاشمی؟!

یکی از گمانه زنی ها در مورد سفر محسن رضایی به قم و دیدارش با مراجع تقلید این است که وی برای توجیه مواضع اخیر هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و توئیتی که مدتی است از سوی حساب ایشان در فضای مجازی منتشر شده، به قم آمده است.

از سوی دیگر گمانه زنی هایی در خصوص ارتباط این دیدارها با سخنان اخیر مراجع در خصوص سودهای بانکی و حرمت آنها وجود دارد.

آیت الله مکارم شیرازی: مجمع تشخیص مصلحت نظام شورایی قوی از گروه‌های نظام است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام شورایی قوی از افراد سرشناس و کارآمد همه گروه‌های مختلف نظام است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در این شورا آرای مختلف مطرح می‌شود که تضارب آرای بین افراد مفید است.

شایان ذکر است ادامه این دیدار به صورت خصوصی برگزار شد.

محسن رضایی: اداره سیستماتیک به نفع کشور است/ کاهش اختلاف بین دولت و مجلس

محسن رضایی نیز صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این مجمع سیاست‌گذاری نظام را بر عهده دارد که این سیاست‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب با دقت فراوان بررسی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تصویب سیاست‌های محیط زیست یکی از فعالیت‌های سال گذشته مجمع بود و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه این سیاست‌ها در اجلاس پاریس پرداخت که مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب سیاست‌های برنامه ششم توسعه را یکی دیگر از کارهای مجمع تشخیص مصلحت نظام ذکر کرد و افزود: ۱۱۵ سیاست از سوی مجمع پیشنهاد شد که از این تعداد ۸۵ پیشنهاد را رهبر معظم انقلاب پذیرفتند.

رضایی خاطرنشان کرد: براساس اصل ۱۲۰ قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی از وظایف رهبری است که این اختیار از دو سال گذشته به مجمع تفویض شد و امسال نظارت بر اقتصاد مقاومتی را تدوین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اداره سیستماتیک به نفع کشور است، گفت: اختلاف بین دولت و مجلس به مجمع تشخیص واگذار می‌شود، در زمینه حل اختلاف بین دولت کنونی و مجلس موارد کمی وجود دارد؛ در حالی که در دولت گذشته این اختلاف بیشتر بود.

آیت الله حسینی بوشهری: فعالیت دوره پنجم خبرگان رهبری از ۴ خرداد آغاز می شود

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور ۸۸ عضو منتخب مردم از چهارم خرداد ماه آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: ۳۳ نفر اعضای دوره پنجم خبرگان از اعضای جدید هستند که این رقم معادل ۴۰ درصد نمایندگان خبرگان رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: همچنین نیمی از افراد منتخب در دوره پنجم خبرگان رهبری از کاندیداهای پیشنهاد شده از سوی جامعه مدرسین به شمار می‌روند.

در ادامه این دیدار به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfttdm.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما