دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 66790

در آمدهای میلیاردی خوانندگان و آمار آشفته کنسرت ها

قم نيوز : در این روزهای تابستان هوا گرم و داغ است بازار موسیقی هم بسیار داغ است. در این گزارش کوتاه به اخبار موسیقی می‌پردازیم.
در آمدهای میلیاردی خوانندگان و آمار آشفته کنسرت ها
در آمدهای میلیاردی خوانندگان و آمار آشفته کنسرت ها
به گزارش قم نیوز چند وقتی هست که وضعیت معیشتی مردم به دلایلی که مشخص است و ما نمی‌خواهیم به دلایل آن بپردازیم، با مشکل روبرو شده است و معمولاً هم فشار بر روی قشر ضعیف جامعه است، یعنی کسانی که هزینه کردن برای کنسرت و نمایش برای آنها اولویت ندارد بیشتر دنبال یک‌لقمه‌نان هستند که بخورند.

در این آشفته‌بازار اقتصادی، چند هنرمند هم کنسرت داشتند که رویکردهای آنها با هم متفاوت بوده است مثلاً سیروان خسروی و همایون شجریان فاز اپوزیسیون گرفتند و اعلام کردند چون وضع اقتصادی مردم خوب نیست کنسرت برگزار نمی‌کنند، اما از آن طرف علیرضا طلیسچی اعلام کرده است که کنسرت برگزار می‌کند و عوایدش را به مردم نیازمند اهداء می‌کند.

اگر به قسمت مالی قضیه نگاهی بیندازیم، سیروان خسروی در برج میلاد 10 سانس کنسرت داشته است که کنسل کرده است، با یک حساب سرانگشتی اگر حساب کنیم یک میلیارد تومان می‌شود. شجریان هم به همین منوال منتهی رقمی بالاتر می‌شود. به نظر شما آیا نمی‌شود با هزینه‌ای که اعلام کردیم برای افرادی که موسیقی را دوست دارند اما توان هزینه کردن ندارند و حتی نیازهای روزمره را ندارند دلشان را به دست آورد؟ آیا تنها کسی که در این شرایط می‌تواند دستمان را بگیرد، جز خودمان نیست؟ به خودمان بیاییم!

جهت اطلاع!
آمار دفتر موسیقی اعلام کرد که بیش از 123 کنسرت و 91 آلبوم در 3 ماه اجرا و انتشار یافت است.

در سه ماهه نخست ماه جاری 123 اجرای صحنه‌ای موسیقی کنسرت با تعداد 260 بار اجرا از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند.

همچنین در این سه ماهه 91 آلبوم موسیقی و 3 آلبوم تصویری موسیقی و 277 تک آهنگ و 60 نماهنگ و 26 کتاب گویا و 20 استودیو صدابرداری و مرکز تهیه و توزیع آثار صوتی و تصویری از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند.

انتهای پیام
 
https://qomnews.ir/vdchvqn-.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما