قم نيوز : بخشی از صحن اتابکی حرم حضرت معصومه (س) شنبه شب در آتش سوخت و تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) باید درباره عملکرد خود در این حوزه و دیگر حوزه‌ها به مردم و رسانه‌ها پاسخ دهد.
آتش سوزی در صحن اتابکی حرم حضرت معصومه
آتش سوزی در صحن اتابکی حرم حضرت معصومه
به گزارش قم نیوز آتش سوزی صحن اتابکی حرم حضرت معصومه مهار شد

شنبه شب، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، محل دپوی کارتن‌های ویژه نمازگزاران در صحن اتابکی حرم حضرت معصومه احتمالا به سبب بی احتیاطی یکی از زوار و پرتاب ته سیگار یا نوسانات برق آتش گرفت.

🔻دود سرتاسر صحن اتابکی را در خود گرفت که با حضور سریع یک دستگاه خودروی آتش نشانی حرم و خودروهایی از سازمان آتش نشانی شهرداری قم، آتش بدون هیچ تلفاتی خاموش شد.

🔻خسارت‌هایی به بافت تاریخی حرم از جمله کاشی‌های صحن اتابکی رسیده است که میزان این خسارات پس از برآورد دقیق باید اعلام شود.

آتش مهار شد، تولیت و مدیران حرم پاسخ دهند
آتش‌سوزی در صحن اتابکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضرورت پاسخ‌گویی تولیت حرم حضرت معصومه، آیت الله سعیدی را درباره مسائل مختلف از جمله امور حرم مطهر حضرت معصومه به مردم و رسانه‌ها را یادآور شد.

🔻 حرم حضرت معصومه در سال‌های اخیر با تغییراتی روبرو بوده است که اعتراض مردم و رسانه‌ها را برانگیخته است. 

از جمله این تغییرات ایجاد محدوده ایمنی در اطراف حرم و به‌ویژه در مقابل در ۱۴ است که سبب راحتی مسوولان و محل پارک خودروهای آن‌ها شده اما مردم را به زحمت انداخته است.

🔻 در بعد فرهنگی نیز آیت الله سعیدی سالهاست که ریاست شورای فرهنگ عمومی را به عهده دارد و باید  در شورای فرهنگ عمومی خانه تکانی انجام دهد و جوانان حزب اللهی مطالبه گر را برای تغییرات فرهنگی مورد حمایت قرار دهد.

🔻 قم نیوز انتظار دارد آیت الله سعیدی در نشستی، ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، به سوالات صریح خبرنگاران مستقل پاسخ دهد.


 برخی نکات درباره حادثه آتش سوزی حرم حضرت معصومه 

🔻غیبت تولیت، مدیران و معاونین حرم در هنگام حادثه و بعد از آن مشهود بود.

🔻 دپوی کارتن‌های قابل اشتعال با توجه به گرمای هوا، کاری غیراصولی و خطرناک است.

🔻شدت فشار آب برای خاموش کردن آتش به حدی بوده که به کاشی های تاریخی حرم خسارت زده است. در حالی که حرم باید واحدی ویژه برای خاموش کردن آتش داشته باشد که تجهیزات خاصی برای حفظ بافت تاریخی داشته باشند.

🔻برخورد با عکاس و خبرنگار و جلوگیری از انعکاس خبر اقدامی نادرست و غیر حرفه‌ای بود. به صداوسیما هم اجازه تصویربرداری داده نشد.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcjhiea.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما