يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 14582
به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج):

مربیان و مدال آوران جودو بانوان قم تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: هیئت جودو و کوراش استان قم از مربیان و مدال آوران افتخار آفرین این رشته ورزشی در مسابقات قهرمانی کشور تقدیر کرد.
مربیان و مدال آوران جودو بانوان قم تجلیل شدند
 به گزارش قم نیوز، هیئت جودو و کوراش در استان قم در حال حاضر فقط در رشته جودو به صورت جدی فعالیت می‌کند اما در رشته کوراش هنوز فعالیت آنچنانی از این هیئت به چشم نمی‌خورد ولی افتخارات و موفقیت‌های زیادی توسط ورزشکاران فعال در رشته جودو برای ورزش قم در سال‌های اخیر کسب شده است.
 
این هیئت ورزشی در حال حاضر در رشته‌های کاتا (اجرای فرم) و شیایی (بخش مبارزه) فعالیت می‌کند و البته بیشترین موفقیت‌ها و افتخارات خود در مسابقات داخلی و برون مرزی در رشته کاتا به دست آورده و قم را به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور معرفی کرده است.
 
مهمترین موفقیت‌های جودو قم در چند سال اخیر مدال‌های طلا، نقره و برنز کاتاروهای قمی یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی از مسابقات کاتا جودو قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان و همچنین پیکارهای بین المللی نظیر جام گرندپریکس در کشور ایتالیا است.
 
اما در بخش بانوان نیز جودوکاران قمی با توجه به بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارند توانسته‌اند مدال‌های خوبی از مسابقات قهرمانی کشور به ارمغان بیاورند، آخرین مدال آور جودو بانوان قم از مسابقات قهرمانی کشور خانم سیما شاهزاده حمزه بوده است که در سال 91 این موفقیت را کسب کرد.
 
اکنون این قهرمان ارزنده به عنوان نایب رئیس هیئت جودو و کوراش استان قم فعالیت می‌کند تا تجارب و دانشی که از سال‌ها فعالیت در جودو به دست آورده در اختیار نوجوانان و جوانان و بانوان علاقمند به این رشته ورزشی قرار دهد.
 
با تلاش هیئت جودو و کوراش قم به منظور ترویج بیش از پیش این رشته ورزشی نخستین بار جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان به مناسبت روز جوان با همکاری این هیئت و بسیج ورزشکاران سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم برگزار شد.
 
میزبان این جشنواره خانه ورزش‌های رزمی مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه بود و این جشنواره با هدف معرفی رشته المپیکی جودو و تبیین برنامه‌های فدراسیون و هیئت جودو و کوراش استان قم در سال جاری برگزار شد.
 
یکی دیگر از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه‌ای برای جذب نونهالان و نوجوانان دختر به منظور کشف استعداد برای پرورش زیر نظر مربیان فعال جودو قم و اعزام به عنوان نمایندگان قم به مسابقات داخلی و خارجی بود.
 
این جشنواره با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و سپس اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه شرکت کنندگان در آن از سخنرانی نماینده هیئت جودو و کوراش استان در بخش بانوان بهره‌مند شدند تا اینکه نوبت به اجرای نمایش تکنیک‌های جودو در غالب دفاع شخصی توسط دو بانوی منتخب این رشته رسید.
 
همچنین برگزاری مسابقه نمایشی جودو توسط پنج نفر از نونهالان جودوکار و سپس نمایش هنر المپیکی جودو توسط گروه 10 نفره جودوکاران بخش‌های دیگر این جشنواره بود تا اینکه نماینده بسیج ورزشکاران سخنانی در باب اهمیت ورزش برای شرکت کنندگان ارائه کرد.
 
در پایان ضمن پذیرایی و اهدای لوح یادبود به حدود 160 نفر از میهمان شرکت کنندگان، مراسم تقدیراز مربیان و قهرمانان کشوری و استانی جودو بانوان قم با حضور سیده‌لیلا عنبری معاون بانوان اداره ورزش و جوانان استان قم برگزار شد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcj8iev.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما