شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 14710
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور:

انتخاب پزشک خانواده و وکیل سلامت برای هر خانوار ایرانی یک ضرورت شده است.

قم نيوز : قم نیوز: دکتر محمد باقر هداوند در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در استان قم گفت : انتخاب پزشک خانواده و وکیل سلامت برای هر خانوار ایرانی یک ضرورت شده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم، دكتر محمد باقر هداوند مدير عامل سازمان بيمه سلامت کشور  در جمع مديران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم گفت:

‌يكي از نظامهاي مترقي بيمه درماني در سطح دنيا كه در حال اجرا و پي گيري مي باشد بحث نظام اجراي پزشك خانواده است ؛ هم مزيتش براي سازمان هاي بيمه گر و نظام سلا‌مت در سطح كشور است هم براي فرد بيمه شده و خريد خدمت در حوزه سلا‌مت كه از طريق وكيل سلا‌مت، پزشك خانواده ميتواند انجام دهد. چون بيمه شدگان عادي ما انقدر اطلا‌عات پزشكي ندارند كه به مراجع مختلف مراجعه كنند و خريد خدمت كنند و خدمات پزشكي مناسبي را دريافت كنند.

اين برنامه ها  در حال حاضر در سراسر دنيا اجرا مي شود و توسط وكيل سلا‌مت كه همان پزشك خانواده مي باشد كليه مشكلا‌ت بيمه شدگان پي گيري مي شود.

دکتر محمد باقر هداوندمدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور افزود: پزشک خانواده مسئولیت سلامت جمعیت زیر پوشش خود را بر عهده دارند. این گروه به‌عنوان سطح اول خدمات‌رسانی وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور باید قبل از بروز بیماری، سلامت افراد را کنترل کنند و به عبارت دیگر، وکیل سلامت مردم و مشاور آنان باشند.

همچنین نظارت بر امور مرتبط با بهداشت محیط و کنترل عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت از وظایف پزشک خانواده به شمار می‌رود. درصورتی که یکی از اشخاص زیر پوشش بیمار شد، پزشک خانواده به درمان وی می‌پردازد و اگر لازم بود، وی را به سطح دوم یا سوم درمانی که پزشک متخصص و فوق تخصص است، ارجاع می دهد.

دكتر محمد باقر هداوند مدير عامل سازمان بيمه سلامت كشور افزود:دكتر محمد باقر هداوند در این جلسه از ارتباط ،تعامل وهمکاری مدیران دستگاههای تابعه وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی در استان قم تقدیرکردوگفت :همگرایی ،هم افزایی ،وپتانسیل مدیران ما در این مجموعه، همفکری و همکاری که انشاءالله با هم خواهند داشت می تواند مارا در رسیدن به اهداف سازمانی در حوزه تعاون،کار،رفاه و سلامت کمک کند،که بتوانیم هماهنگ شده کارکنیم . 


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccxmqs.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما