پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 14920
شهردار قم:

حرکت به سمت مدیریت جامع شهری در قم آغاز شده است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: شهرداری قم در عمل ثابت کرده است که با استفاده از شیوه‌های جدید، تحول به سمت مدیریت جامع شهری را آغاز کرده است.
شهردار قم
شهردار قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری ضمن گرامیداشت 14تیرماه روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه شهرداری‌ها در واقع دولت‌های محلی محسوب می‌شوند اظهار داشت: این دولت‌های کوچک امور عمرانی و فرهنگی منطقه زیر پوشش خود را در چارچوب قوانین ملی و کشوری و با توجه به مصوبات شوراها سامان‌دهی می‌کنند.

وی افزود: هر چند هنوز هدف نهایی تاسیس شوراها یعنی تشکیل مجالس محلی در شهرها و روستاها به طور کامل محقق نشده است اما می‌توان این امر را گامی عملی در راستای اجرایی شدن این مهم دانست؛ در این میان شهرداری‌ها به عنوان مجری مصوبات شوراها همان دولت‌های محلی هستند که هرچند اختیار سیاست‌گذاری‌های کلان را ندارند اما با توجه به محدوده اختیارات کنونی جایگاه خوبی را می‌توان برای آنها در مدیریت جامع شهری متصور شد.

شهردار قم بیان داشت: نامیدن یک روز در سال با چنین عنوانی امر مبارکی است اما باید توجه داشته باشیم که جایگاه و منزلت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را نیز که در قانون به آنها تصریح شده بشناسیم و در راستای تقویت این جایگاه قانونی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آنچه امروز ضرورت آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود رسیدن به مدیریت جامع و یکپارچه شهری و روستایی است؛ در این مسیر شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان قوی و کارآمد شهرداریها و دهیاریها را کمک می نمایند.

شهردار کلانشهر قم اذعان داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با تصویب طرح‌های مدون و کارشناسی شده و همکاری برای اجرای آنها، شهرداری‌ها و دهیاریها را در رسیدن به اهداف عالیه مدیریتی یاری می کنند.

دلبری ساختارمندی و به روز آوری شیوه‌های مدیریت شهرها و روستاها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: زمانی یک مجموعه مدیریتی می‌تواند کارآمدی خود را به اثبات برساند که تمام فعالیت‌هایش را در قالب چارچوب‌های سازمانی استاندارد و پذیرفته شده انجام دهد؛ شهرداری قم طی دوره اخیر سعی کرده است این مهم را در عمل به اثبات برساند و بدین وسیله قم را به شهری پویا و مدرن تبدیل کند.

شهردار قم با بیان اینکه تحول در شهرداری‌ها به منظور تحقق مدیریت جامع شهری و روستایی نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نوین مدیریتی است گفت: آنچه امروز در شهرداری قم صورت می‌گیرد به صورت ویترینی شفاف در معرض قضاوت شهروندان قرار دارد و مردم قم می‌توانند تغییر در روش‌ها، شیوه‌های اجرا و نتایج را به خوبی مشاهده کنند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfx1dy.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما