سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 16249
مدیرکل بهزیستی استان قم:

بیش از 2 هزار خانوار از حمایت بهزیستی بهره می‌برند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: دو هزار و 300 خانوار از حمایت معیشتی، تحصیلی و مهارت‌آموزی برخوردارند.
بیش از 2 هزار خانوار از حمایت بهزیستی بهره می‌برند
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی‌مظفری امروز، مهاجرپذیر بودن استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وجود بارگاه حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و قرار گرفتن در جاده مواصلاتی چند استان، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرده است تا مهمترین سیاست در استان قم در در راستای توانبخشی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به آمار وضعیت توانبخشی در قم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 27 هزار نفر در استان قم دارای وضعیتی هستند که باید مورد توانبخشی قرار بگیرند و تاکنون بیش از 20 هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه بخشی از خدمات توانبخشی بهزیستی در منازل ارائه می‌شود، تصریح کرد: بیشتر خدمات در منزل به کسانی که نیازمند توانبخشی هستند، ارائه می‌شود ولی نزدیک به دو هزار نفر دارای شرایط خاص هستند که از مراکز شبانه‌روزی و روزانه خدمات می‌گیرند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: اکنون شش مرکز ارائه خدمات در قم فعال است که چهار مرکز ویژه بانوان است و دو مرکز به آقایان اختصاص دارد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم به آمار کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در قم اشاره کرد و گفت: 200 نفر از کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست در منازل یا مراکز نگهداری از کودکان مورد حمایت قرار می‌گیرند.
 
حاجی‌ مظفری با تبیین دیگر وظایف بهزیستی تصریح کرد: توجه به بانوان سرپرست خانوار خانواده‌های نیازمند از دیگر وظایف بهزیستی است که واجدان شرایط را زیر پوشش قرار می‌دهد.
 
وی حمایت‌های مختلف معیشتی، تحصیلی، مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال بانوان را از دیگر خدمات بهزیستی عنوان و خاطرنشان کرد: به طور میانگین دو هزار و 300 خانوار در این بخش زیر پوشش قرار دارند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcb95b8.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما