يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 19775
مدیرکل ارشاد قم در دیدار سینماگران وعده داد

حل مشکلات حوزه سینمای قم با مدیریت صحیح

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیر کل ارشاد قم که به دیدار سینماگران جوان قم رفته بود، وعده حل مشکلات سینمای قم را با تغییر نگرش مدیریتی داد.
حل مشکلات حوزه سینمای قم با مدیریت صحیح
به گزارش قم نيوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به همراه معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد از انجمن سینمای جوان بازدید و به آن‌ها به گفت‌و‌گو پرداختند که در این میان مشکلات انجمن و اعضای سینما در چند سال اخیر بسیار زیاد بوده است.

استفاده از نیروی خلاق سبب رفع مشکلات هنری جامعه قم می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به مرگ و زندگی موجودات اظهار کرد: در سینما مرگ یک امر سببی است اما نگاه خداوند به مرگ یک نگاه زندگی است زیرا که حیات از درون موت پا به عرصه می‌گذارد و کسی که موجودات را خلق می‌کند مرگ و زندگی را خلق می‌کند تا آن‌ها را بیازماید.

حجت الاسلام ایزدپناه افزود: خداوند مرگ را در هستی قرار داد تا نیکو‌ترین خلق را به دیگران نشان دهد و از سوی دیگر زمانی که خداوند موجودی را خلق می‌کند خداوند حقی را برایش قائل می‌شود که با موجودات با حقوق خود می‌توانند به کمال و رستگاری برسند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به دمیده شدن روح خداوند در انسان‌ها اظهار کرد: خداوند از روح خود در انسان‌ها دمید اما متاسفانه امیال و هوس‌های دنیوی این روح خداوندی را در درون انسان‌ها خرد می‌کند.

وی تصریح کرد: جهان هستی به نوعی مسابقه‌ای است که نیکو‌ترین فرد شناسایی شود و از سوی دیگر خداوند بسیار بخشنده است و گناهان انسان‌ها را در دنیا به یکدیگر نشان نمی‌دهد که اگر این اتفاق رخ می‌داد همه افراد نابود می‌شدند.

ایزدپناه با اشاره به مردم آخر زمان عنوان کرد: مردم آخر الزمان بسیار سعادتمند و خوشبخت هستند زیرا که بدون وجود امام در میان خود راه سعادت و رستگاری را پیدا می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطر نشان کرد: در حال حاضر در در یک دوره‌ای زندگی می‌کنیم که اطرافمان بسیار نامرتب و نامنظم است و از سوی دیگر وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است که امیدواریم با اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند این موانع و مشکلات حل شود.

وی با اشاره به گروه‌های مبتکر و خلاق در جامعه ایران عنوان کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی این است که افراد مبتکر، خلاق و دارای ایده نو تولید و افزایندگی را در جامعه رونق ببخشند که این امر یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

ایزدپناه افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا استعداد و خلاقیت افراد شناسایی و با هم اندیشی و هم فکری بتوانند از این اندیشه‌های نو بهره گیرند که این امر یکی از وظایف دولت یازدهم است زیرا که ما خادمانی هستیم که باید به مردم خدمت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه خدمت گزار اهالی فرهنگ و هنر است عنوان کرد: باید تمامی تلاش و سعی خود را در مسیر رشد فرهنگ و هنر قم ارزانی کنیم و در این راستا نباید منتی بر سر یکدیگر بگذاریم.

مسئول انجمن سینمای جوان با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوان قم اظهار کرد: انجمن سینمای جوان قم بیش از ۳۰ سال است که در قم فعالیت خود را آغاز کرده است که در حال حاضر ۳۰ انجمن سینمای جوان در کشور وجود دارد.

مشکلات هنری بسیار زیادی در قم وجود دارد

ابوذر افزود: این انجمن وابسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با توجه به مشکلات چند سال اخیر در فرهنگ و ارشاد هنرمندان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشکلات هنرمندان قمی نیز بر طرف شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان کرد: بیش از دو سال است که کلاس‌های آموزشی در انجمن سینمای جوان قم دایر شده است و هنردوستان در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

اعضای انجمن سینمای جوان را جمایت کنید


کوچک‌زاده افزود: انجمن سینمای جوان قم نیاز به اتاق فکری دارد که چشم اندازی از آینده سینمای قم را ارائه کند تا بتواند مشکلات و موانع پیش روی انجمن و اعضا را حل کند.

جعفری یکی دیگر از اعضای انجمن با اشاره به وجود مشکلات هنری در شهر قم در چند سال اخیر عنوان کرد: انجمن سینمای جوان قم در هشت سال اخیر وضعیت نامناسبی داشته است این در حالی است که از سال ۷۵ تا سال ۸۵ انجمن سینمای جوان قم از وضعیت مطلوبی برخوردار بود.

این عضو انجمن سینمای جوان قم خاطر نشان کرد: با توجه به وجود مشکلات در آن دوره و نبود بودجه مناسب برای انجمن سینمای جوان قم اعضا موفق به کسب رتبه‌های کشور شدند و فعالیت‌های مناسب و در خور توجه‌ای را از خود نشان دادند.

مجید ایرانی یکی دیگر از اعضای انجمن سینمای جوان قم با اشاره رعایت عدالت و اعتدال در جامعه هنری قم عنوان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر انجمن سینمای جوان قم عتدال و عدالت را رعایت نکرده است که بخشی از آن مربوط به شرایط سخت شهر قم است.

چتر حمایت ارشاد بر سر هنرمندان قمی نیست


عضو انجمن سینمای جوان قم تصریح کرد: بودجه کافی در اختیار دولتمردان قرار دارد اما متاسفانه شیوه صحیح استفاده از آن را نمی‌دانند به طور مثال هزینه برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر قم می‌توانست در اختیار هنرمندان قمی قرار گیرد.

قلی‌پور یکی دیگر از اعضای انجمن سینمای جوان قم تاکید کرد: متاسفانه چ‌تر حمایت ارشاد قم بر سر هنرمندان قمی نیست که امیدواریم از این پس این مشکل حل شود.

نوروزی یکی از جوانان انجمن سینمای جوان قم با اشاره به اینکه انجمن به معنای گروه است عنوان کرد: انجمن را افراد مختلف تشکیل می‌دهند و از همین رو مشکلات انجمن به دلیل شرکت نکردن و عدم فعالیت آن‌ها در انجمن سینمای جوان قم است.

اعضای دیگر انجمن نیز مشکلاتی مانند نبود بودجه کافی، عدم برگزاری نامناسب کلاس‌های آموزشی، عدم حضور اعضا در انجمن سینمای را مطرح کردند که پس از آن حامد حجتی معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به وجود جوانان در انجمن سینمای جوان اظهار کرد: اعضای انجمن سینمای جوان افراد پیشکوست هستند که امیدواریم در سال‌های آینده حضور جوانان در این انجمن افزایش پیدا کند.

استفاده از فکر و ایده نوع سبب رفع مشکلات می‌شود


معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد قم افزود: ارتباط گیری با سطح مختلف هنرمندان با توجه به کثرت هنرمندان قمی کار بسیار سخت و دشواری است که امیدواریم با همکاری هنرمندانشان و منزلت هنرمندان را بتوانیم حفظ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم عنوان کرد: به خواست و اراده برخی از هنرمندان و هنردوستان این جشنواره در قم برگزار شد که برگزاری این جشنواره بدون هیچگونه بودجه‌ای انجام شد که باید به این نکته توجه نشان داد.

حجتی خاطر نشان کرد: عملکرد انجمن سینمای جوان قم در چند سال اخیر بسیار ضعیف و نامطلوب بوده است که اعضا می‌توانستند با در آمد زائی بخشی از این مشکلات را حل کنند.

معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به حمایت اداره فرهنگ و ارشاد قم از هنرمندان اظهار کرد: از تمامی هنرمندان قمی به هر نوعی حمایت می‌کنیم و هیچ گونه مشکلی با سرمایه گذاران و فروش آثار هنرمندان نداریم.

وی تصریح کرد: نگاه خلاقانه و ایده‌های در اجرائی فعالیت‌های هنری سبب رفع مشکلات می‌شود که امیدواریم این نوع نگاه خلاق را در هنرمندان قمی مشاهده کنیم و از سوی دیگر هنرمندان باید اداره فرهنگ و ارشاد را در حل مشکلات یاری کنند.

که پس از اظهارات وی جعفری یکی از اعضای انجمن سینمای جوان قم عنوان کرد: شما نمی‌دانم چرا توقع داشتید که اعضای پیشکسوت را در انجمن مشاهده نکنید اما اعضای به نوعی پیشکسوت سبب رونق و تاسیس این انجمن شدند.

حجتی در جواب این عضو انجمن سینمای جوان قم گفت: پیشکسوتان تاج سر جوانان هستند و منظور بنده تنها حضور گسترده جوان و استفاده از معلومات و دانش شما بوده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciwyaz.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما