شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 2248
رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم:

اصلاح رفتار در برخورد با مبتلایان به ویروس ایدز، آمار ابتلا را كاهش می دهد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم گفت: اصلاح رفتارها و برخورد با بیماران مبتلا به ویروس ایدز آمار ابتلا به این ویروس را كاهش می دهد.
اصلاح رفتار در برخورد با مبتلایان به ویروس ایدز، آمار ابتلا را كاهش می دهد
به گزارش قم نیوز، سیدشمس الدین حجازی در همایش روز جهانی پیشگیری از ایدز، افزود: افراد مبتلا به ایدز كه بیشتر آنها بطور ناخواسته مبتلا شده اند حق زندگی و استفاده از آموزش و درمان مناسب دارند.

وی با بیان اینكه عده ای به لحاظ سطح آگاهی پائین از روش های انتقال ویروس ایدز برخورد نامناسبی با این دسته از مبتلایان دارند، گفت: اینگونه برخوردها، تبعیض ها، انگ زدن ها و طرد این افراد در محیط های مختلف موجب سرخوردگی و مخفی كاری مبتلایان و درنتیجه گسترش ویروس ایدز می شود.

حجازی بهره گیری از ظرفیت های آموزشی، اطلاع رسانی و آشنایی با راههای پیشگیری از ایدز را ضروری دانست و گفت: دانش آموزان، دانشجویان و كاركنان شاغل در حوزه های مختلف بویژه سلامت باید با چگونگی برخورد با مبتلایان از طریق پرهیز از اعمال رفتارهای تهاجمی و پیش داروری ها آشنا شوند.

رئیس مركز بهداشت قم نیز در این همایش ارائه مشاوره و آموزش به خانواده ها و گروههای مختلف سنی را از جمله اولویتهای این مركز به منظور پیشگیری از ایدز عنوان كرد.

مجید محمدیان افزود: به همین منظور مركز مشاوره بیماریهای رفتاری با هدف ارایه مشاوره های قبل و بعد از آزمایش های ایدز و هپاتیت های ویروسی در مركز آموزشی درمانی حضرت زهرا (س) ایجاد شده است.

در این همایش كه با هدف آشنایی پرسنل بهداشت و درمان با روش های مواجهه با مبتلایان و كاهش انگ و تبعیض بیماری برگزار شد، تعدادی از مبتلایان به ایدز دیدگاهها و مشكلات خود را مطرح كردند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.knit23ni6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما