چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 7745
حجازی خبر داد:

وجود 85 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از فعالیت 85 مرکز خصوصی و دولتی درمان سوء مصرف مواد مخدر در قم خبر داد.
وجود 85 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در قم
به گزارش قم نیوز، سیدشمس‌الدین حجازی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در فرهنگسرای جوان برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این دانشگاه در زمینه درمان بیماران با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۰، در استان قم ۸۵ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر راه‌اندازی شده که از میان آنها دو مرکز دولتی و باقی مراکز خصوصی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به افرادی که در مراکز دولتی ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند افزود: اشخاصی که شرایط خاص مانند ابتلا به HIV دارند، به طور ویژه در مراکز درمانی دولتی نگهداری شده و سایر داوطلبان در مراکز عمومی بستری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم احداث اقامتگاه اجباری برای معتادان تزریقی بین سنین ۱۶ تا ۳۷ سال است که میل به ترک ندارند.

حجازی با اشاره به اینکه ترک مواد مخدر جدید بسیار دشوار است، افزود: باید این افراد از جنبه‌های مختلف جسمی و درمانی حمایت شوند تا بتوانند ترک موفقی داشته باشند. دانشگاه علوم پزشکی قم در سال ۹۰ به طور مشترک با چند دانشگاه دیگر رتبه نخست را در درمان اعتیاد کسب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم تنها استانی است که در آن روانشناسان آموزش‌های لازم را برای ترک مواد روانگردان گذرانده‌اند و به همین منظور سال گذشته درمان شیشه به دانشگاه علوم پزشکی قم واگذار شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر مورد درمان سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند. هم‌اکنون آمار درمان با متادون در استان قم به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

حجازی ادامه داد: آموزش و برگزاری کلاس‌های بازآموزی ویژه پزشکان و روانشناسان به منظور تقویت بنیه علمی آنها، گسترش نگرش کاهش تقاضا و سیاست گذاری، انجام عملیات پیشگیری از اعتیاد در چارچوب سند جامع پیشگیری از اعتیاد و برگزاری اردوهای تفریحی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.e8fbjh8fn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما