پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 22574

نحوه ثبت نام جهت حضور در مراسم اعتکاف

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در استان قم، بیان داشت: در سال جاری ۱۴ هزار نفر در ۲۰ مسجد قم معتکف خواهند شد.
نحوه ثبت نام جهت حضور در مراسم اعتکاف
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای، در نشستی خبری که ظهر چهارشنبه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهر مقدس قم رکن رکین اعتکاف است و اعتکافی که در قم برگزار می‌شود از جنبه‌های محتوایی و تاثیرگذاری از همه جای کشور بر‌تر و قوی‌تر است چرا که قم از وجود حوزه‌های علمیه بهره‌مند است.

وی گفت: در کنار اقشار مختلف مردم علما و اساتید حوزه نیز در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به برگزاری اعتکاف در قم، خصوصا مسجد امام حسن عسگری(ع) اشاره و در مجموع اعتکاف را رویش معنوی نظام اسلامی می‌دانند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف امسال در استان قم بیان داشت: در سال جاری تعداد ۱۴ هزار نفر در ۲۰ مسجد قم معتکف خواهند شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار فضا برای اعتکاف خواهران در مسجد مقدس جمکران نیز فراهم شده است که در مجموع ۷ هزار نفر از خواهران و ۷ هزار نفر از برادران در روز‌های ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب و مطابق با روزهای ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه معتکف خواهند شد.

نحوه ثبت نام علاقمندان جهت حضور در مراسم معنوی اعتکاف

حجت الاسلام تکیه‌ای، با اشاره به نحوه ثبت نام علاقمندان جهت حضور در مراسم معنوی اعتکاف ابراز داشت: خواهران می‌توانند روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت و برادران نیز روز‌های ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت برای ثبت نام به صورت حضوری به میدان بزرگ امام خمینی(ره) و شبستان مسجد امام حسن عسگری(ع) مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این ۴ روز از ساعت ۱۴ الی ۱۹ خواهد بود، افزود: علاقمندان می‌بایست جهت ثبت نام کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و برادران با سنین بالای ۱۸ سال و خواهران نیز از سن بالا‌تر از ۱۶ سال می‌توانند نام نویسی کنند.

رئیس ستاد اعتکاف قم، ابراز داشت: امسال در برخی از مساجد استان، اعتکاف‌های ویژه‌ای همانند اعتکاف دختران و پسران دانشجو، خانواده‌های ایثارگران و همچنین اتباع خارجی برگزار خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در صورتی که تعداد نفرات متقاضی اعتکاف بیش از ظرفیت پیش بینی شده باشد قرعه کشی به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام تکیه‌ای، اعتکاف را عبادتی جامع و به تعبیر آیت الله جوادی "‌ام العبادات" عنوان کرد و افزود: اعتکاف شامل همه عبادات از جمله نماز و روزه، دعا و مناجات و توسل و تلاوت قرآن است و اعمال ان به گونه‌ای است که انسان به یاد مناسک حج می‌افتد.

وی با اشاره به برنامه‌های مراسم اعتکاف در سال جاری ابراز داشت: رویکرد امسال برنامه‌های اعتکاف فرهنگی خواهد بود و برنامه‌ها به گونه‌ای خواهد بود که تغییرات روحی در معتکفین ایجاد خواهد کرد.

برگزاری ۲۰۰ حلقه معرفت با مباحث تخصصی در اعتکاف قم

رئیس ستاد اعتکاف قم، گفت: ۲۰۰ حلقه معرفت با مباحث تخصصی در زمینه‌های اخلاق، مباحث اجتماعی، احکام و معارف اسلامی در مساجدی که اعتکاف برگزار می‌شود تشکیل خواهد شد.

وی بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جنگ، استقرار کتابخانه سیار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد، اهداء بسته‌های فرهنگی به معتکفین از جمله اقداماتی عنوان کرد که امسال اجرایی خواهد شد.

ارسال دو هزار بسته فرهنگی به مسئولان اعتکاف سراسر کشور

تکیه‌ای در ادامه عنوان کرد: تعداد دو هزار بسته فرهنگی از سوی ستاد اعتکاف قم به مسئولان برگزاری اعتکاف در سراسر کشور ارسال شده تا از محتوای آنان بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف اظهار داشت: جشنواره دوره اول، ادبی و دوره دوم هنری و جشنواره دوره سوم با محوریت مسائل علمی برگزار شده و می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف قم، گفت: با توجه به اینکه محوریت این جشنواره علمی بوده در سطح بین المللی نیز برای ارسال آثار فراخوان داده شد و سازمان‌هایی همانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز علوم اسلامی، مجمع تقریب بین مذاهب، مجمع جهانی اهل البیت و آل البیت و همچنین جامعه المصطفی العالمیه در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxie8.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

زهرا
چرا هیچ اتباع افغانی ازطریق اینترنت اسمش درنمیاد بخدا اونها هم ادم هستن خدارو خوش نمیادی
نازنین
نه عزیز اینطور نیست به قسمته
سمیع الله
خیلی عالی
عباس عرب مطلق
خیلی عالی
زینب
چرا هر چی شماره پاسپورت میزنم قبول نمیکنند
شاکری
کاش امکان داشت نوجوانان که به سن اعتکاف نرسیده اند هم می توانستند همر اه والدین در این مراسم شرکت کنند تا درک ان را در سنین کم داشته باشند .
عاطفه زاهدی
نظر خاصی ندارم
روح الله یونسی نژاد رستمی
مسجد امام عسگری ع
عباس
اعتکاف فوق العاده است.
بایدانجام بدهی تالذتش رابچشی.
خلوت باخدای مهربان فارغ ازهیاهوی شهرومردم