يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 23423

بانوان قمی باید الگوی حجاب، عفاف در کشور باشند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با تاکید بر ضرورت الگو گیری بانوان از ویژگی های حضرت معصومه(س) گفت: بانوان قمی باید الگوی حجاب و عفاف، پاکدامنی، شجاعت و ایثار باشند.
بانوان قمی باید الگوی حجاب، عفاف در کشور باشند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم؛ حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در جلسه مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان قم که در تالار امام رضا استانداری قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام زن دارای جایگاه و ارزش والایی است، اظهار کرد: در قرآن کریم برای دختر نبی گرامی اسلام حضرت زهرا (س) تعبیر کوثر مطرح شده و این سخن نشان دهنده جایگاه رفیعی است که اسلام برای زن قائل است.

استاندار قم با بیان این که ایران اسلامی به عنوان یک حکومت شیعی و اسلامی، مورد هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارد، گفت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن، نیازمند عزم ملی و مجاهدت همه اقشار جامعه بویژه بانوان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به جایگاه معنوی شهر مقدس قم به عنوان پایتخت علمی و فکری دنیای اسلام، تصریح کرد: وجود با برکت حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم الگویی شایسته برای زنان مسلمان و پاکدامن است که باید تلاش نماییم تا با تاسی به خصایص این بانوی کریمه، موجبات رشد و بالندگی علمی، فکری و دینی بانوان استان را فراهم آورد.

استاندار قم همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، نقش بانوان در تحقق شعار سال را مهم خواند و افزود: باید با برنامه ریزی های مطلوب، زمینه مشارکت فعال بانوان در این عرصه مهم را افزایش داد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بویژه در شهر مقدس قم را ضروری دانست و تاکید کرد: بانوان قمی باید الگوی عفاف، حجاب، شجاعت، تربیت، فداکاری و ایثار در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

استاندار قم نقش مهم زنان در سایر عرصه های فرهنگی و اجتماعی را عنوان کرد و افزود: بانوان می توانند با اطلاع رسانی مناسب آثار تحریم و ترویج فرهنگ مصرف صحیح در خانواده ها، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشبرد برنامه های اقتصادی دولت را فراهم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در پایان سخنان خود با تأکید بر برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان در قم اظهار کرد: بانوان استان طبق سنوات گذشته مشارکت فعالی را در برگزاری هر چه باشکوه تر این عید بزرگ و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در مسجد مقدس جمکران خواهند داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdso0x.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما