دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 23680

مشکل بدحجابی با تذکر لسانی و فعالیت‌های صوری حل نمی‌شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو خبرگان رهبری انکار حجاب را انکار رسالت پیامبر(ص) دانست و گفت: مشکل بدحجابی تنها با تذکر لسانی و انجام بعضی برنامه‌های صوری حل نمی‌شود و نیازمند یک مدیریت جهادی و کار فرهنگی جمعی است.
مشکل بدحجابی با تذکر لسانی و فعالیت‌های صوری حل نمی‌شود
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة‌النبی(س) به تبیین اهمیت حجاب و عفاف و راهکارهای گسترش آن در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که امروز در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود، مسئله بدحجابی و عدم توجه بعضی از بانوان به این مهم است ابراز داشت: مشکل بدحجابی تنها با تذکر لسانی و انجام بعضی برنامه‌های صوری حل نمی‌شود و نیازمند یک مدیریت جهادی و کار فرهنگی جمعی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همان‌طور که اگر کسی نمازش قضا می‌شود دچار ناراحتی و دغدغه می‌شود حجاب هم باید به یک دغدغه مهم برای بانوان و دختران جامعه تبدیل شود و این کار تحمیلی نیست، بلکه باید به خوبی تبیین شود تا خود بانوان به باور ارزش حجاب و عفاف و برکات آن برسند.

آیت‌الله نمازی یادآور شد: عده زیادی از زنان بدحجاب نسبت به موضوع حجاب و لزوم رعایت آن آگاهی کافی ندارند و اگر با مسائل دینی آشنا شوند حجاب را می‌پذیرند؛ البته دسته معدودی هم وجود دارد که هدفشان دهن کجی به ارزش‌ها و باورهای اسلامی است و سازمان یافته می‌خواهند با نظام اسلامی مبارزه کنند و باید برای مقابله با این افراد از پرسنل نیروی انتظامی استفاده کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید بانوان جامعه اسلامی به این باور برساند که رعایت حجاب از ضروریات دین اسلام است، نه از ضروریات تشیع.

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه همه فرق اسلامی در مورد حجاب هم عقیده هستند گفت: اگر کسی حجاب را انکار کند موجب انکار رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌شود؛ بنابراین باید با زبان ساده، روان و کاربردی مسئله حجاب را به عنوان یک واجب الهی که ترک آن موجب عقوبت است را برای دختران و زنان جامعه تبیین کرد تا در این مورد به باور برسند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciuqar.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما