يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 24488

سایت کنگره آیت الله آصفی رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سایت کنگره آیت الله محمد مهدی آصفی رونمایی شد.
سایت کنگره آیت الله آصفی رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، دبیر علمی کنگره بررسی شخصیت، آثار و اندیشه های آیت الله آصفی، روز شنبه در این آیین اظهار داشت: در این سایت به معرفی شخصیت علمی و دینی این استاد برجسته و آثار و تالیفات وی پرداخته شده است.

محمد جواد صاحبی گفت: شخصیت آیت الله آصفی برای آگاهان و محققان شخصیت بارزی است و ایشان از شخصیت های بزرگی هستند که در حوزه های علمیه نجف و ایران حضور داشته اند.

دبیر علمی کنگره بررسی شخصیت، آثار و اندیشه های آیت الله آصفی،ادامه داد: در این سایت ۲۰۰ مقاله، کتاب و سخنرانی در دو بخش فارسی و عربی بارگزاری شده است.

وی بیان داشت: دربخش عربی مباحث فقهی، کلامی، تفسیری و تاریخی، سیاسی و اقتصادی و در بخش فارسی ترجمه کتب و آثار علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

صاحبی، با اشاره به جایگاه علمی آیت الله آصفی گفت: اندیشه سیاسی ایشان توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از اساتید برجسته تدوین و تهیه شده است که به زودی به چاپ می رسد.

وی افزود: همچنین بخش مهمی از زندگی ایشان توسط خویشاوندان نزدیکش جمع آوری شده است که در این سایت به زودی بارگزاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بررسی شخصیت آثار و اندیشه های آیت الله محمد مهدی آصفی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه المصطفی(ص) و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اواسط سال جاری برگزار خواهد شد.

محمدمهدی آصفی در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در عراق متولد شد و تحصیلات حوزوی خویش را در نجف و ایران ادامه داد.

وی حدود ۳۰ سال در کادر رهبری حزب الدعوه عراق بود و مدتی است که از این حزب به دلائلی بیرون آمده است.

او ˈموسسه خیریه امام باقرˈ را تاسیس کرده است و ایجاد مجتمع های مسکونی برای ایتام در قم و ۲۲۰ واحد مسکونی برای کمک های مادی و معنوی به مؤمنین در داخل عراق و داخل کشور افغانستان، از دیگر فعالیت های او می باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfcjd0.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما