چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 26355

اهدای «نشان فاطمی» به دختران خوش‌حجاب در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی آستان مقدس قم گفت: همزمان با دهه کرامت به دخترانی که با حفظ حجاب کامل در عرصه‌های اجتماعی حضور فعال دارند نشان فاطمی اهدا می‌شود.
اهدای «نشان فاطمی» به دختران خوش‌حجاب در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در نشست شورای هماهنگی تبلیغات استان قم که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه روزهای دهه کرامت با برگزاری جلساتی نام‌گذاری شده است اظهار کرد: روزهای این دهه به ترتیب به نام‌های «دختر، کریمه اهل بیت (علیهم السلام)، الگوی مجاهدت و کرامت بانوان»، «شهر مقدس قم، خاستگاه یاوران حضرت مهدی (عج)»، «شهادت شهیدان رجایی و باهنر مدیران انقلابی، منادیان مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ»، «ایران اسلامی مرهون الطاف خاندان موسی بن جعفر علیهم السلام» و«روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه امام‎زادگان» نام گذاری شده است.

وی همچنین در خصوص دیگر روزهای نام‌گذاری شده اظهار کرد: «روز بزرگداشت حضرت احمد بن‏ موسی علیه السلام»، «اهل بیت (علیهم السلام) اسوه وحدت و مهربانی ، مظهر استکبار ستیزی»، «تعاون در کار خیر، محور زندگی اجتماعی خاندان کرامت»، «سیره امام رضا(ع)، سرمشق زندگی مهدی یاوران»، «مجامع علمی، میدان مجاهدت برای نشر فرهنگ رضوی» و «مشهدالرضا میعادگاه محبین اهل بیت علیهم السلام» از دیگر نام‌های دهه کرامت است.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم با اشاره به اینکه در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: از جمله برنامه‌های ویژه دهه کرامت برگزاری جشن بزرگ ویژه دختران است.

وی ادامه داد: در این مراسم ویژه دختران برتر که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و... با حفظ حجاب کامل حضور دارند مورد تقدیر قرار می‌گیرند و همچنین به آنها نشان فاطمی اهدا خواهد شد.

احمدی با تاکید بر اینکه باید جشن‌های دهه کرامت با رویکرد معنوی برگزار شود تصریح کرد: در دهه کرامت از کسانی که در حوزه رسانه‌ها، تشکل‌های مردمی و... به ایفای نقش می‌پردازند تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام مختلف دهه کرامت اظهار کرد: در این ایام علاوه بر غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، غبار روبی گلزار شهدا در دستور کار قرار گرفته است و همچنین انتشار آثار پیرامون شخصیت کریمه اهل بیت مورد توجه قرار دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم برپایی نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری جشن ویژه در بوستان نجمه، برگزاری مراسم خطبه خوانی، اجرای طرح هشت میلیون صلوات هدیه به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و برگزاری اجتماع بزرگ غزه نماد مقاومت و ایستادگی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamenu.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما