پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 3612
مدیرکل ‌ارشاد قم:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کشورهای اسلامی در قم تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به استقبال ناشران خارجی از نمایشگاه‌های کتاب‌ دینی در قم، می‌توان نمایشگاه بین‌المللی کتاب کشورهای اسلامی را در این شهر برگزار کرد.
نمایشگاه بین‌المللی کتاب کشورهای اسلامی در قم تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، سید‌مرتضی اسماعیلی‌طبا در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام‌ خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه برای اطلاع عموم مردم از تازه‌های نشر دینی برگزار شده است.

وی با اشاره به دومین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه افزود: امسال ۱۶۰ ناشر ایرانی و خارجی شامل ۲۴ ناشر لبنانی و دو ناشر عراقی در این نمایشگاه حاضر هستند و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور ناشران سایر کشورهای اسلامی نیز باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تعداد غرفه‌های نمایشگاه امسال را ۹۰ مورد دانست و گفت: تقاضا در این زمینه زیاد بوده و ضروری است که مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در قم احداث شود.

وی ابراز کرد: پیوست فرهنگی طرح حرم تا حرم در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه به زودی شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه ملی کتاب کودک و نوجوان در قم خواهیم بود.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به نشر کتاب‌های دینی در قم ادامه داد: بررسی کتاب در قم به زودی سامان‌دهی خواهد شد و در این زمینه تفاهمنامه‌هایی با حوزه علمیه قم به امضا خواهد رسید.

وی از فعالیت کمیته حمایت از کتاب‌های ارزشمند در قم خبر داد و افزود: برخی کتاب‌ها دارای مخاطبان خاص بوده و بدون حمایت‌های دولتی قادر به نشر نیستند ضمن اینکه حدود ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان یارانه کتاب برای طلاب و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم حداقل تخفیف در نظر گرفته شده برای عرضه کتاب در این نمایشگاه را ۴۰ درصد دانست و گفت: قم مرکز نشر علوم دینی کشور بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چند‌ برابر سایر استان‌ها از قم حمایت کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال ناشران خارجی، شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کشورهای اسلامی در قم باشیم ضمن اینکه ناشران قمی نیز می‌توانند در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور شرکت کنند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcd.f0s2yt09xa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما