چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 31937
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

۳۱۱ خبرگزاری و رسانه مکتوب در استان قم فعال است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از فعالیت ۳۱۱ رسانه مکتوب و مجازی در استان قم خبرداد و گفت: در استان قم ۲۶۹ نشریه مکتوب و تخصصی و عمومی، ۲۷ نمایندگی خبرگزاری و ۱۵ نمایندگی روزنامه‌های سراسری فعال است.
۳۱۱ خبرگزاری و رسانه مکتوب در استان قم فعال است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام عباس دانشی صبح امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در استان قم ۲۶۹ نشریه مکتوب و تخصصی و عمومی، ۲۷ نمایندگی خبرگزاری و ۱۵ نمایندگی روزنامه‌های سراسری فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: ۳۰۰ نفر در خانه مطبوعات استان قم در بخش‌های مختلف خبری و رسانه‌ای در حال فعالیت هستند و اخبار استان قم را به عنوان پایگاه جهان تشیع به دنیا مخابره می‌کنند.

وی با تاکید به لزوم توجه به دغدغه‌های اصحاب رسانه در استان قم عنوان کرد: استان قم شهری خبرخیز است و مرکزیت علمی، فقهی و معنوی ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است از همین رو توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی را می‌طلبد.

حجت الاسلام دانشی فرهنگ و هنر را عامل مهمی در معرفی اسلام به جهان برشمرد و تصریح کرد: هنر به عنوان ظرف لطیفی نقش نافذی در انتقال فرهنگ متعالی اسلام دارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ اندیشه‌ای تا با هنر آمیخته نشود ماندنی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: استان قم در طول سال برنامه‌های ملی و بین المللی همچون جشنواره ملی شعر فاطمی، کتاب استان، فیلم و عکس نماز و نیایش و هنرهای تجسمی، نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین و برنامه‌های دیگری را در دستور کار دارد از همین رو انتظار می‌رود با توجه به این ظرفیت‌ها توجه مسئولان نیز به فراخور این توانمندی‌ها باشد.

وی همچنین از شهرداری خواست تا مکانی را برای استقرار خانه مطبوعات استان قم در نظر بگیرد و گفت: انتظاری که از قم به عنوان مرکز خبری و علمی می‌رود باید از نظر علمی و دانشگاهی نیز رشد متوازنی داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccmoq1.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما