قم نيوز : قم نیوز: یکصد و هفتاد ویکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم برگزار شد و در آن به بررسی اصلاحیه بودجه و تمدید مهلت پرداخت تخلفات شهرداری پرداخته شد.
از تمدید مهلت پرداخت تخلفات تا ۲۰ اسفندماه تا اصلاح بودجه سازمان‌های شهرداری
به گزارش قم نیوز، یکصد و هفتاد ویکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم شامگاه یک‌شنبه برگزار شد و در آن به بررسی اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال ۹۵ پرداخته شد.

اولین لایحه‌ای که مورد بررسی قرار گرفت تعرفه عوارض تبلیغات محیطی سازمان زیباسازی بود که با توجه به آرای متعهد از دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبات شهرهای مختلف، مصوبه مذکور خارج از حدود اختیارات شورا تشخیص داده شد.

حجت‌الاسلام محمد آتش‌زر با مطرح‌کردن لایحه بعدی اظهار داشت: مبلغ تخفیف عوارض کابری که قرار بود به پردیس خواهران جامعه المصطفی تخفیف داده شود، ۲۵۰ میلیون تومان بود.

به گفته بختیاری بر‌اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در زمینه تغییر کاربری بخشی ازمبلغ به این نهاد تخفیف داده شود و باید این کار با سند و مدرک باشد.

وی افزود: ما در تعرفه عوارض، عوارض کاربری را تعریف کرده‌ایم که این ظرفیت برای شهرداری است تا در مواقعی که قرار است پروانه‌ای صادر شود سر این مبلغ مذاکراتی داشته باشیم.

در ‌‌نهایت نظر کمیسیون مبنی بر تنظیم یک صورت جلسه تصویب شد.

بررسی اصلاحیه بودجه ۶ سازمان شهرداری

اصلاحیه ۶‌سازمان شهرداری و اصلاحیه سازمان قطار شهری نیز مورد بررسی قرار گرفت که حجت‌الاسلام آتش‌زر اظهار داشت: بودجه مصوب از ۲۴ میلیارد به ۱۹ میلیارد ریال کاهش پیدا کرده بود در ردیف هزینه‌ها هم کاهش پیدا شده و سایر درآمد‌ها از ردیف بودجه حذف شده است و از استقراض از شهرداری ۷۰۰ میلیون ریال اضافه شده است.

وی افزود: در هزینه‌های پرسنلی هم مشکل خاصی نبود و این کاهش‌ها در هزینه‌های اداری و سرمایه‌ای خودش را نشان داد.

این لایحه به رای گذاشته شده و تصویب شد.

اصلاحیه بودجه سازمان آرامستان‌ها هم مورد بررسی قرار گرفت و بر‌اساس آن بودجه مصوب ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که به ۹۰ میلیارد تبدیل شده است. این ۱۰ میلیارد ریال کاهش هم مربوط به آرامستان دارالسلام است که به این دلیل که احداث نشده درآمد‌هایش محقق نشده است.

آرمستانی مخصوص پردیسان

حسن بختیاری در این رابطه با اشاره به اینکه بازسازی آرامستان دارالسلام از سه چهار سال قبل شروع شده است، افزود: همراهی لازم از سوی استان برای این موضوع وجود نداشته و هنوز شاهد دفن اموات در این محل هستیم.

نائب رئیس شورا با بیان اینکه موقعیت قبرستان دارالاسلام کار‌شناسی شده است، بیان کرد: مطالعات مربوطه در این زمینه انجام شده است و باید همتی کرد که این مجموعه آغاز به کار کند.

وی خاطرنشان کرد: پردیسان جمعیت قابل توجهی دارد و نیاز است برای اینکه مسایل ترافیکی این مردم به شهر منتقل نشود این آرامستان جدید راه بیفتد و مردم این منطقه اموات خود را در این آرامستان دفن کنند.

این لایحه هم به رای گذاشته وتصویب شد.

اصلاحیه بودجه سازمان آتش نشانی با مبلغ ۲۸ میلیارد ریال که رقم نسبت به بودجه مصوب تغییری نکرده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گفته آتش زر اصلاحیه سازمان زیباسازی به این شرح است که بودجه مصوب ۴۲ میلیارد ریال است که به ۳۸ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد که کاهش مربوط به کاهش سازه‌های تبلیغاتی است.

وی افزود: بر‌اساس این اصلاحیه در هزینه پرسنلی کاهش داشتیم و در هزینه خدماتی افزایش‌هایی وجود داشت که قابل قبول بود. در مجموع این اصلاحیه هم پذیرفته شد.

متمم بودجه سازمان تاکسیرانی از دیگر لوایحی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه تاکسی‌های جدید به سازمان داده نشد کاهش درآمدی ۲۰۰ میلیون ریالی داشتیم ولی با توجه به اینکه بودجه مصوب ۲۲ میلیارد ریال بوده که به ۲۳ میلیارد ریال افزایش داشت شرایط خوب مهیا شده است.

بختیاری افزود: نیاز به کار‌شناسی در تعداد نیرو‌ها در سازمان‌ها داریم مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها مسئله ضروری است در حال حاضر ۶۰۰ میلیون تومان شهرداری به سازمان کمک کرده است اگر مسئله نیروی انسانی مدیریت شود سازمان به بهره‌وری مناسبی می‌رسد که به تصویب شد.

تمدید مهلت پرداخت تخلفات تا ۲۰ اسفند‌ماه

لایحه بعدی دو فوریتی تمدید تخفیفات دهه فجر تا ۱۵ اسفند بود که پیشنهادهایی تا بیستم هم وجود داشت، بختیاری با اشاره به اینکه تمدید پشت سر هم فضای ذهنی مردم را برای آینده مخدوش می‌کند و این درست نیست، افزود: تمدید مجدد با توجه به فاصله‌ای که می‌افتد، جالب نیست.

فاکر هم با این طرح مخالفت کرد و افزود: تا هر وقت که این موضوع را تمدید کنید آخرش یک عده هستند که منتظر هستند و تنها اتفاقی که می‌افتد این است که شهرداری بی‌نظم جلوه داده می‌شود‌؛ باید آن‌هایی که فیش گرفته‌اند وقت برای پرداخت داشته باشند و دیگران به شرایط قبل رفتار کنند.

شایسته نیک نیز افزود: فرایند بررسی‌ها در شهرداری در ایام پایانی سال زمان بر است و برخی به این تخفیفات نمی‌رسند حتی اگر به موقع عمل کرده باشند تا زمانی که فرایند کار‌ها صورت بگیرد زمان لازم دارد و پیشنهاد من این است که تا ۲۵ اسفند تمدید شود.

بر‌اساس پیشنهاد شهردار قم در جلسه مهلت تخفیف دهه فجر تا بیستم اسفند ماه تمدید شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcawune.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما