جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 37981
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم خبر داد

شرکت 13 هزار دانش‌آموز در طرح توانمندسازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم از شرکت 13 هزار نفر در طرح توان‌مندسازی دانش‌آموزان برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور در قم به اجرا گذاشته شده است.
شرکت 13 هزار دانش‌آموز در طرح توانمندسازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل شریفی در قم گفت: طرح توانمندسازی دانش‌آموزان برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار در کشور در قم به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: در این طرح با همکاری 41 روانشناس، برای اولیا، دانش‌آموزان و معلمان دوره‌های آموزشی ویژه برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم ادامه داد: تا کنون هزار و 176 کارگاه آموزشی در 60 مدرسه برای 13 هزار دانش‌آموز طی چهار ماه برگزار شده است.

شریفی گفت: اگر وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را انجام دهد این طرح می‌تواند به شکل فراگیر در همه کشور اجرا شود.

وی اضافه کرد: اگر با برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان تلاش کنیم که اطلاعاتشان درباره آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری بیشتر شود قطعا شاهد کاهش این آسیب‌ها در جامعه خواهیم بود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم تاکید کرد: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در زمینه آگاه‌سازی فرزندانشان دارند و شرکت در چنین دوره‌هایی برایشان ضروری است.

شریفی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهر قم اندک است اظهار کرد: بودجه فرهنگی شهر قم در سال 95 پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی که این مبلغ برای این شهر پول خرد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید به این امر توجه کنند و برای افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تلاش کنند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به ضربه خوردن اقتصاد کشور از سوی کارگران معتاد ابراز کرد: اقتصاد کشور از سوی کارگرانی که دچار اعتیاد هستند در حال ضربه خوردن است و هیچ اقدامی برای پیشگیری از این امر انجام نشده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchzwnx.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما