پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 41069
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تشریح کرد:

اقدامات جهاد کشاورزی قم در راستای تحقق سند اقتصاد مقاومتی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اقدامات این سازمان را در راستای توسعه بخش و تحقق سند اقتصاد مقاومتی تشریح کرد.
اقدامات جهاد کشاورزی قم در راستای تحقق سند اقتصاد مقاومتی
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی اظهار داشت: سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم در قالب اسناد توسعه بخش به‌خصوص سند اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده و در استان قم نیز اقداماتی مؤثری در این خصوص صورت گرفته است.

وی بهینه‌سازی مصرف آب را ازجمله مهم‌ترین این اقدامات برشمرد و افزود: بهینه‌سازی مصرف آب و اجرای آبیاری نوین در راستای افزایش راندمان آبیاری که این پروژه در استان طی سه سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

طلایی ادامه داد: اعتبارات طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در استان قم در سال 94 نسبت به سال 95 حدود 3 برابر رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود توسعه باغات در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری تولید را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای تحقق سند اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: بر اساس این طرح در استان قم طی سه سال گذشته 6827 هکتار سطح باغات استان قم افزایش‌یافته است.

وی به توسعه مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی، خط اعتباری ویژه ای در  بانک کشاورزی جهت برداشت تسهیلات تخصیص داده‌شده است.

طلایی بیان داشت: تاکنون در استان قم از این خط اعتباری 145 هزار و 675 میلیون ریال تسهیلات به بهره‌برداران اختصاص داده‌شده که در همین راستا تسهیلات بانکی جهت خرید 170 دستگاه تراکتور، 7 دستگاه کمباین و 324 ادوات کشاورزی توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت گریده است.

وی در ادامه سخنان خود به توسعه صنایع تکمیلی بخش کشاورزی در استان قم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا ستاد توسعه صنایع کوچک روستایی در سازمان تشکیل و اقدامات مثبتی در خصوص احداث این صنایع در حاشیه روستاها انجام‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: تسهیل فرآیند خدمت‌رسانی به مردم، صدور اسناد مالکیت کشاورزی برای بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، استخدام کارشناسان ناظر جهت بالا بردن توان علمی سازمان و تشکیل اتاق فکر در سازمان با مشارکت بهره‌برداران و پیشکسوتان تولید ازجمله دیگر اقدامات این سازمان طی سه سال گذشته می‌باشد.

وی بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های فوق و به‌منظور جلب مشارکت بهره‌برداران در سازمان اتاق فکر با حضور کارشناسان، بهره‌برداران و ... تشکیل که راهکارهای دستیابی به اهداف مدنظر سازمان موردبررسی و تصمیم‌گیری قرارگرفته است.

طلایی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد طی دو سال گشته تنها بخش اقتصادی کشور که دارای رشد مثبت بوده، بخش کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhyex.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما