يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 50607
منبع : خبرگزاری فارس
مشاور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد

برگزاری 180 نشست کتاب خوان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مشاور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: سال گذشته 3 هزار نشست کتابخوان در کشور برگزار شد که 180 نشست در استان قم بود.
برگزاری 180 نشست کتاب خوان در قم
برگزاری 180 نشست کتاب خوان در قم
به گزارش قم نیوز، رقیه حیدری ظهر امروز در نشست کتاب خوان عفاف و حجاب که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نشست‌های کتاب خوان اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، سال گذشته سه هزار نشست کتابخوان در کشور برگزار شد که 180 نشست در استان قم بود.

وی ادامه داد: امسال نخستین نشست کتابخوان با موضوع عفاف و حجاب در استان قم برگزار می‌شود و در این نشست با حمایت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به موضوع عفاف و حجاب در همه ادیان پرداخته شده است.

مشاور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تاکید کردند و برگزاری نشست‌های کتاب خوان در پاسخ به این فرمایش مقام معظم رهبری است.

نرگس بهشتی در ادامه این نشست با اشاره به مساله حجاب اظهار کرد: در صدر اسلام حجاب نشانه شرافت یک زن بود و در ابتدا بردگان حجاب نداشتند، اما امروز در سریال‌های تلویزیونی شاهد هستیم که افراد تحصیل کرده حجاب مناسب ندارند در حالی که زنان زندانی حجاب کامل دارند.

وی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف نباید در موضع دفاع باشیم و منفعلانه عمل کنیم، برگزاری جشن حجاب و ارائه لباس‌های مناسب به دختران در ابتدای سن تکلیف برای گسترش حجاب و عفاف مناسب است، باید به حجاب به عنوان مساله درونی نگاه کنیم تا بانوان در هر موقعیتی در برابر اشخاص نامحرم حجاب را داشته باشند.

پژوهشگر عرصه حجاب و عفاف در پایان خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا زائری در کتاب حجاب با حجاب به بررسی عواملی پرداخته که موجب شده است وضعیت حجاب بدتر از دوران گذشته باشد، او پیش از این هم در کتاب حجاب بی حجاب به بررسی وضعیت حجاب پرداخته بود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchq-nm.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما