شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 50878
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد:

اطفای حریق کارخانه مواد اولیه چسب و لاستیک در شهرک شکوهیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از اطفای حریق کارخانه مواد اولیه چسب و لاستیک در شهرک شکوهیه خبر داد.
اطفای حریق کارخانه مواد اولیه چسب و لاستیک در شهرک شکوهیه
اطفای حریق کارخانه مواد اولیه چسب و لاستیک در شهرک شکوهیه
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه، اظهار کرد:‌ این حادثه در ساعت 7:14 امروز در کارخانه مواد اولیه چسب و لاستیک فاز دو این شهرک در خیابان فکوری اتفاق افتاد که از مرکز فرماندهی قم درخواست نیروی کمکی برای اطفای حریق شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بلافاصله خودروهای عملیاتی اعزام شدند و ساعت 7:29 در قالب 9 دستگاه خودروی عملیاتی سنگین، سه دستگاه خودروی آب ده، یک دستگاه خودروی پشتیبانی و کف مکانیکی همراه 60 نیروی آتنش‌نشان در محل حضور داشتند.

جعفری با بیان اینکه اکنون با تلاش نیروهای آتش‌نشانی حریق اطفا شده و در مرحله پایانی قرار دارد، گفت: اجازه سرایت به کارخانه‌های مجاور داده نشد نیروها در حال لکه‌گیری هستند تا به حریق‌هایی که زیر دستگاه‌ها و مواد است دسترسی پیدا کنند البته به دلیل ریزش سقف فعالیت اطفا به سختی انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس از صبح برای امداد و هلال احمر در بحث پشتیبانی در محل حادثه حضور دارند این حادثه خسارت جانی نداشته و علت حادثه هنوز مشخص نشده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه خودروها و نیروهای آتش‌نشانی از شهر قم خارج شدند در حالی که وظیفه آتش‌نشانی حوزه خدمات شهری قم است، گفت: اگر اتفاقی در این زمان در شهر روی دهد باید آتش‌نشانی جوابگو باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته چهار آتش‌سوزی سنگین در این شهرک روی داده البته یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک شکوهیه وجود دارد ولی کفایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد کارخانه‌های شهرک شکوهیه فاقد سیستم‌های اعلام و اطفای حریق است و با وجود آنکه بارها نسبت به این قضیه تذکر داده شده ولی توجه نشده است اگر سیستم اعلام و اطفا وجود داشت لازم نبود شهر قم تمام توان خود را برای اطفای حریق برای شهرک شکوهیه خالی کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch66nm.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما