چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 51754
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

راه‌اندازی نخستین بیمارستان ویژه روحانیون تا پایان سال

نقش رسانه‌ها در تحول بهداشت و درمان کشور
قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین در جوار بیمارستان شهید بهشتی در آینده نزدیک گفت: با نظر خیر این پروژه با راه اندازی این بیمارستان خدمات رایگان به روحانیون ارائه خواهد شد.
راه‌اندازی نخستین بیمارستان ویژه روحانیون تا پایان سال/نقش رسانه‌ها در تحول بهداشت و درمان کشور
راه‌اندازی نخستین بیمارستان ویژه روحانیون تا پایان سال/نقش رسانه‌ها در تحول بهداشت و درمان کشور

به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان رسانه‌ای حوزه سلامت، با اشاره به نقش رسانه‌ها در گسترش سلامت در جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها در کنار متولیان بهداشت و سلامت کشور می‌توانند بسیاری از معضلات این بخش را برطرف سازند.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت بیان کرد: آنچه که طی سال‌های اخیر در قالب تحول شکل گرفت را می‌توان به انقلاب در حوزه سلامت تعبیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تاکید بر ضرورت تعامل، همدلی و همگرایی در بخش‌های مختلف نظام اسلامی تصریح کرد: صرفنظر از باورهای سیاسی مختلفی که در کشور وجود دارد هدف مشترک همه یک چیز است و در همین راستا همه باید شریک و همکار یکدیگر در خدمت به مردم باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم طرح تحول سلامت به عنوان مهم‌ترین نیاز عمومی در اولویت کاری قرار گرفت گفت: کاهش هزینه‌های پرداختی مردم در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی به 6 درصد در شهرها و 3 درصد در روستاها بود که در دولت این امر محقق شد.

ایرانی خواه با اشاره به ساختار فرسوده بیمارستان‌ها گفت: ما در مجموعه استان هزار و 200 تخت بیمارستانی داشتیم که مدرن‌ترین این ساختار برای بیمارستان شهید بهشتی با قدمت 40 ساله بود؛ اگرچه بازسازی‌هایی صورت گرفته بود.

وی گفت: در تمام کشور همین شرایط برقرار بود اما در قم شرایط نامناسب تری در حوزه بیمارستانی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء ساختار هتلینگ بیمارستان در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی شهر قم بهسازی یا بازسازی شده اما هنوز برنامه‌های مهم تری در دستور کار مجموعه بهداشت و درمان استان است.

وی گفت: گام دیگری که در حوزه سلامت در طرح تحول برداشته شد در راستای تأمین نیروی متخصص در تمام مراکز بهداشتی و درمانی برای رفع مشکلات مردم بود.

ایرانی خواه رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این اقدام در راستای افزایش زاد و ولد در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آمار ناباروری در کشو ما بالا است خاطرنشان کرد: در همین راستا نخستین مرکز درمان ناباروری دولتی در استان و برخی دیگر استان‌های کشور راه اندازی شد تا اقشار آسیب پذیر بتوانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به حمایت از بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی در استان دیگر اقدام جدی در راستای طرح تحول سلامت بود.

وی با اشاره به بیمارستان‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان قم به بهره برداری رسیده است گفت: بیمارستان فرقانی به دلایل مختلف سال‌ها نیمه کاره رها شده بود که در دولت یازدهم به صورتی بسیار مدرن به بهره برداری رسید.

ایرانی خواه با اشاره به راه اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین در جوار بیمارستان شهید بهشتی در آینده نزدیک افزود: با نظر خیر این پروژه با راه اندازی این بیمارستان خدمات رایگان به روحانیون ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcbazbs.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما