دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 5327
آیت الله نوری همدانی:

مردم در 12 اسفند با قدرت ایمان حرکت حماسی را خلق کردند

قم نيوز : قم نیوز: این مرجع تقلید گفت: سرمایه اول انسان‌ها ایمان است و مردم در نهم دی، 22 بهمن و 12 اسفند توانستند با قدرت ایمان حرکت حماسی را خلق کنند.
مردم در 12 اسفند با قدرت ایمان حرکت حماسی را خلق کردند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از افراد شرکت‌کننده در طرح بصیرت از سپاه امام علی (ع) اظهار کرد: انسان در زندگی احتیاج به سرمایه و ابزار دارد تا بر اساس آن گام بردارد و زندگی کند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبران سرمایه انسان‌ها را ایمان قرار دادند، زیرا بالاترین سرمایه ایمان و اعتقاد به خداوند است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات سوره صف گفت: ایمان به خدا، پیامبر و جهاد در راه خدا مهم‌ترین سرمایه بوده که اگر در مسیر آن گام بردارید فاتح و سربلند می‌شوید.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید از طریق فکر و با استفاده از دلیل و برهان ایمان به خدا پیدا کنند، زیرا خلقت گیاهان، جانوران در این عالم بر اساس ضابطه، قانون و هدف است و علوم مختلف مانند گیاه‌شناسی، جانورشناسی و تشریح نتیجه این ضابطه‌مندی است.

نوری‌همدانی با اشاره به معنای فتنه گفت: فتنه به این معنی است که افراد حق و باطل را مخلوط کرده و با استفاده از آن به فریب افراد بپردازند و فرد بصیر کسی است که حق و باطل و هدف دشمنان را بشناسد.

وی با بیان اینکه قم آشیانه اهل بیت(ع) است، گفت: امام صادق(ع) در سخنی فرمود حرم خداوند مکه، حرم پیامبر اکرم(ص) مدینه و حرم اهل بیت(ع) در قم قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قم در آخرالزمان جایگاه بلندی پیدا می‌کند و صدای اسلام ناب از این شهر به جهان منتشر می‌شود و فردی وجود ندارد که صدای اسلام ناب را از این مکان نشنیده باشد و با وقوع این شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم تصریح کرد: قم آشیانه اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) است و علم از قم به جهان انتشار پیدا می‌کند و انقلاب از قم برخاسته و امام خمینی(ره) به عنوان فقیه، فرزانه، بت‌شکن و فریادگر از تربیت‌شدگان حوزه علمیه قم بوده است که فریاد همه محرومان را دل داشت.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: افکار امام خمینی(ره) و فرهنگ انقلاب بسیار مهم است و روز به روز اثر بیشتری می‌گذارد و حرکت‌های کشورهای اسلامی تونس، مصر، یمن، بحرین و عربستان در نتیجه فعالیت امام خمینی(ره) بود و این حرکت حتی مرزهای کشورهای اسلامی را درنوردیده و وارد اروپا و آمریکا شده است.

وی عنوان داشت: ۹۹ درصد مردم در کشورهای اروپا و آمریکایی در برابر یک درصد قیام کردند و این قیام روز به روز گسترش بیشتر پیدا می‌کند و مستضعفان بیدارتر و آگاه‌تر شده و مستکبران منفورتر می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید فرهنگ اهل بیت(ع) را بشناسیم و در کار خود ثابت قدم باشیم، گفت: سرمایه اول انسان‌ها ایمان است و بدون ایمان هیچ حرکتی نتیجه نمی‌دهد و مردم در نهم دی، ۲۲ بهمن و ۱۲ اسفند توانستند با قدرت ایمان حرکت حماسی را خلق کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایمان به خدا و پیامبر دارند، ولی ملت‌های دیگر از این نعمت محروم هستند و پیشرفت کار آمریکا و اروپا با استفاده از زور، زر، فریبکاری و تزویر است و این در حالی است که ابزار و سرمایه ما ایمان، تعهد و تقواست.

نوری‌همدانی ادامه داد: مستکبران و دشمنان هر اندازه فکر می‌کنند نمی‌توانند درک کنند که ایمان چیست و چه قدرتی وجود دارد که مردم با بیانیه‌ای پای صندوق‌های رای یا جبهه‌ها می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت ایمان مردم است که ما را به حرکت درمی‌آورد و این سرمایه بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

وی ادامه داد: اکنون در کشور، ایمان، تعهد و تقوا برقرار است و تقوا به انسان قدرت تشخیص می‌دهد تا حق و باطل را درک کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قیام امام خمینی(ره) گفت: در دورانی دو اردوگاه شرق کمونیستی و اردوگاه غرب وجود داشت و امام خمینی(ره) در برابر این دو اردوگاه قیام کرد.

وی تاکید کرد: در راس حکومت اسلامی باید پیامبر، امام یا نائب امام قرار گیرد و در غیر این صورت سایر حکومت‌ها از دیدگاه اسلام نامشروع است.

نوری‌همدانی یادآور شد: امروز نظام با وجود آیت‌الله خامنه‌ای پابرجاست و حکومت ایران بر پایه نظام اسلامی قرار دارد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که باید دشمنان را بشناسیم و دشمنان اسلام تلاش فراوانی کردند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند ولی هیچ گاه موفق نشدند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با تعهد و سرمایه قوی این بحران را مدیریت کرد و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشتیم.

وی عنوان داشت: امروز انقلاب روز به روز قدرت و اقتدار بیشتری پیدا می‌کند و نمونه آن در ۱۲ اسفند مشاهده شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.rawct1apybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما