پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 4970
آیت الله نوری همدانی:

لازم است حوادث زمان و فرهنگ انقلاب را بشناسیم

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی بیان کرد: لازم است حوادث زمان و فرهنگ انقلاب را به درستی بشناسیم و امام خمینی(ره) در زمینه شناخت رویدادهای تاریخی کار بزرگی انجام دادند.
لازم است حوادث زمان و فرهنگ انقلاب را بشناسیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و استادان درس خارج و سطوح عالی حوزه اظهار کرد: تحول و رخدادی در دوران کنونی به وقوع پیوست که چهره جهان را دگرگون کرد و تحول عمیقی در سطح دنیا به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما شناخت، ارزیابی و ریشه‌یابی رخدادهاست و در روایات اهل بیت (ع) آمده که شخص خردمند کسی است که شناخت کاملی از حوادث، جریان‌ها و امور زمان داشته و در راستای آن حرکت کرده و گام بردارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: کسی که علم و شناخت درباره رویدادهای زمان خود داشته باشد، دچار اشتباه و خطا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است حوادث زمان و فرهنگ انقلاب را به درستی بشناسیم و امام خمینی (ره) در زمینه شناخت رویدادهای تاریخی کار بزرگی انجام دادند.

نوری‌ همدانی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی با بررسی تاریخ مشاهده کرد دین اسلام در دورانی بر تمام قدرت‌ها غالب بود و علمای بزرگ را تربیت و کتابخانه‌های بزرگ را راه‌اندازی کرد ولی سپس مسلمانان دچار انحطاط و عقب‌ماندگی شدند.

وی با اشاره به مباهله در طول تاریخ گفت: پیامبر اکرم (ص) مباهله‌ای در موقعیت حساس انجام داد و پاره‌های تن، نور چشم و جان خود را در عرصه مباهله حاضر کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام خمینی (ره) با تلاش، رنج و زحمت توانستند مباهله‌ای در برابر دنیای غرب ایجاد کند و در این مباهله شرق و غرب در برابر اسلام بسیج شده بود و به تهاجم نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه مسلمانان می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی کل جهان را در نظر گرفت و عقیده داشت انقلاب کل جهان را در بر خواهد گرفت و این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است.

نوری‌ همدانی ادامه داد: تمام آل‌ها پس از جنگ جهانی اول درست شده و پس از جنگ جهانی دوم برای پایگاه خود سازمان ملل و شورای امنیت درست کردند که بساط و دکانی برای سیاست‌هایشان است.

وی عنوان داشت: امام خمینی (ره) با در نظرگیری زمان مناسب این مباحث، لازم دانستند که قیامی صورت گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دین پیش از پیروزی انقلاب مثله و پاره پاره شده بود، گفت: دین از ابعاد مختلفی مانند سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، حکومتی و قضایی برخوردار است ولی شاخه‌های این شجره طیبه را بریده بودند.

وی عنوان داشت: فرهنگ قیام و انقلاب برای افراد مختلف جا نیفتاده است و امام خمینی (ره) در نخستین گام به بازشناسی اسلام پرداخت و به دنیا شناساند و اسلام را به میدان آورد که سبب نجات مردم می‌شود.

نوری‌ همدانی یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در دومین گام چهره استکبار را به مردم شناساند.

وی خاطرنشان کرد: غزنویان، سلجوقیان، ایلخانان، تیموریان و صفویه کاخ‌های تجملاتی ساختند ولی مردم در فقر بودند و در خارج استکبار خارجی، آمریکا، انگلستان، آلمان و روسیه فعالیت داشت، بنابراین امام خمینی (ره) با در نظر گرفتن شرایط این انقلاب را شکل داد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر شناساندن فرهنگ و سیاست اسلامی بیان داشت: در دورانی فرهنگ و سیاست اسلام در دستان فراماسون‌ها بود ولی اکنون دنیا تشنه فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) است زیرا اسلام با فطرت انسان‌ها هماهنگ است.

وی یادآور شد: قیام‌های بحرین، لیبی، اردن، عربستان و کشورهای اسلامی به سیاست مربوط است، ولی جنبش وال استریت درباره اقتصاد است، بنابراین باید در حوزه‌ علمیه بر روی تمام این امور فرهنگی و اقتصاد اسلام کار شود و شما باید جوابگوی همه مشکلات سیاست، اقتصاد و فرهنگ اسلامی باشید.

نوری‌ همدانی با خطاب قرار دادن حوزویان گفت: لازم است به زبان‌های مختلف مسلط باشید تا فرهنگ، سیاست و اقتصاد اسلام و اخلاق اسلامی را معرفی کنید.

وی تصریح کرد: دنیا از سکولاریسم، پلورالیسم و اومانیسم بیزار شده و زمینه برای شنیدن حرف‌های شما مساعد است به شرط اینکه حرف‌های دقیق و حساب شده داشته باشید.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: باید در حوزه‌های مجزا درباره سیاست، اقتصاد، تعلیم، تربیت و فرهنگ اسلام کار کنید و این صدور انقلاب است و صدور انقلاب را امام خمینی (ره) به عهده ما طلبه‌ها گذاشته است.

وی با اشاره به نامه‌ای از امام خمینی (ره) به فرزندان خود گفت: فرزندان باید هر چه بیشتر کوشش کنید تا نهال آزادی و استقلال دنیا را آبیاری کنید.

نوری‌همدانی بیان داشت: امام خمینی (ره) فرمود فردای شما فردای دشواری است و اگر مجهز به علم، شعور انقلابی شدید پیروزیتان حتمی است و اگر در این رابطه کوتاهی کنید مسئولیت به عهده شماست و اصل دموکراسی اسلامی را فراموش نکنید و برای فردای خود فکر اساسی کنید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.zbaurhb9giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما